28ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΕ-ΔΟΥ

29 synedrio poy doy

Η ΔΑΚΕ ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ!!!

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΑΚΕ

 

ΕΚΛΟΓΕΣ ΥΠΗΡEΣΙAΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ 2021

ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 14/10 ΔΑΚΕ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ Β΄ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΑΑΔΕ

dake yphresiaka aade 2021

ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΜΑΧΗ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΜΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ, ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ & ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ.

ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΔΑΚΕ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ

                                                

ΕΚΛΟΓΕΣ ΥΠΗΡEΣΙAΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ 2018

ΜΕΓΑΛΗ ΝΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ!!!!! H ΔΑΚΕ ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟ Β΄ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΤΗΣ ΑΑΔΕ

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛEΣΜΑΤΑ

                                                 

27ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΕ-ΔΟΥ

27o synedrio POE DOY 1

Η ΔΑΚΕ ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ!!!

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΑΚΕ

Συνεντεύξεις

koupkas michalis DETH 2018 3

 Μιχάλης  Κούπκας:       "Θέσαμε τα   προβλήματά μας για πολλοστή φορά στην 4ωρη συνάντηση με τον Πρωθυπουργό"

Michalis koupkas synenteyxh TV100 15.02.2018 1

 Μιχάλης  Κούπκας:      "Είμαστε κάθετα    αντίθετοι στις συγχωνεύσεις των εφοριών και στους e-πλειστηριασμούς."

synenteyxh mixalh koupka sth dhmokratia 1

 Μιχάλης  Κούπκας: "Η   φορολογική   νομοθεσία είναι ένας λαβύρινθος!!!"

rena yfanth ston antena gia tis epitheseis 1

 Ρένα Υφαντή:  "Ζητάμε νομική  κάλυψη και τη  παραδειγματική τιμωρία των δραστών"

athina 984 mixalhs koupkas 1

 Μιχάλης  Κούπκας:  "Απαιτούμε από το Υπ. Οικ. και την Α.Α.Δ.Ε. εδώ και 2,5 χρόνια νομική θωράκιση και αυστηροποίηση ποινικού πλαισίου"

dionyshs georgiopoylos on line skai 2

 Διονύσης  Γεωργιόπουλος:  "Η πολιτεία  οφείλει να μας προστατέψει για να κάνουμε απρόσκοπτα τη δουλειά μας, πριν θρηνήσουμε θύματα."

mixalis koupkas sto SKAI gia thn pyrobolismoys kata eforiakwn sto Bolo 1 Μιχάλης  Κούπκας:  "Δεν αρκούν  οι υποσχέσεις και τα λόγια, όταν βγαίνουν τα όπλα. Απαιτούμε από το Υπ. Οικ. και την Α.Α.Δ.Ε. λήψη μέτρων εδώ και τώρα."

mpamphs kaoykis 4

 Μπάμπης  Καούκης: "Σε  κατάσταση  φρενίτιδας οι εφοριακοί υπάλληλοι"

mixalis koupkas aoploi sth maxh ths forodiafyghs

 Μιχάλης  Κούπκας: "Οι  εφοριακοί  βγαίνουν για θερινό σαφάρι χωρίς καν χρήματα για τις βενζίνες, άοπλοι στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής"

Rena Yfanth diamartyria gia misthologikh exomoish 1

 Ρένα Υφαντή:  "Η ανοχή μας  έχει τελειώσει.  Απαιτούμε από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Τσακαλώτο και τον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. τη μισθολογική εξομοίωση ΟΛΩΝ των συναδέλφων"

mixalhs koupkas tv100 synenteyxh gia prophlakismoys 1 Μιχάλης  Κούπκας: "Τι  άλλο πρέπει  να συμβεί για να προστατέψει επιτέλους η πολιτική ηγεσία του Υπ.Οικ. και ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε. τους υπαλλήλους που έχουν ριχθεί στη μάχη ενάντια στη φοροδιαφυγή χωρίς όπλα και παντελώς απροστάτευτοι"

Mixalhs Koupkas Tax Forum 2016 2

 Μιχάλης  Κούπκας: "Αν  είχε εφαρμοστεί  το μέτρο του πλαστικού χρήματος δεν θα χρειαζόταν να ψηφιστεί το συμπληρωματικό μνημόνιο και ο δημοσιονομικός κόφτης"

tragkas georgiopoylos 3 Διονύσης  Γεωργιόπουλος  "H φοροδοτική  ικανότητα των Ελλήνων έχει εξαντληθεί από την υπερφορολόγηση"

 zdfΜιχάλης  Κούπκας: "Η  φοροδιαφυγή  διαθέτει ένα πυρηνικό οπλοστάσιο και εμείς προσπαθούμε να την κυνηγήσουμε με σφεντόνες"

 Περισσότερα...

Εφοριακά...

22/02/2016

apodeixeis 2

Σκηνή πρώτη. Συνεργείο της εφορίας έχει στήσει καρτέρι έξω από ιατρείο και περνάει από κόσκινο τους πελάτες- ασθενείς που εξέρχονται. Μετά από αναμονή τριών ωρών οι ελεγκτές διαπιστώνουν ότι κανείς από τους πελάτες του γιατρού δεν είχε πάρει απόδειξη. Μπαίνουν στο ιατρείο, ο γιατρός παραδέχεται την παράβαση αλλά οι εφοριακοί δεν μπορούν να του κόψουν πρόστιμο γιατί το νέο ποινολόγιο τους δένει τα χέρια.

Σκηνή δεύτερη. Συνεργείο της εφορίας κάνει ντου σε παραθαλάσσια ταβέρνα και διαπιστώνει ότι δεν υπάρχει απόδειξη ούτε για δείγμα. Ο κατά τα άλλα συμπαθής εστιάτορας γελάει κάτω από τα ευμεγέθη μουστάκια του γιατί γνωρίζει ότι θα πέσει στα μαλακά, καθώς το πρόστιμο θα είναι ασήμαντο. 

Αυτή είναι λίγο ως πολύ,  έστω καθ’ υπερβολή, η νέα πραγματικότητα για τις ελεγκτικές υπηρεσίες,  οι οποίες βιώνουν μια από τις πιο άστοχες αλλαγές στη φορολογική νομοθεσία: Tην κατάργηση της αυτοτελούς παράβασης και προστίμου για τη μη έκδοση αποδείξεων. Τι άλλαξε και μετατρέπει σε φιάσκο τη μάχη των αποδείξεων; Ενώ ως τώρα έπεφτε «καμπάνα» 250 ευρώ για κάθε απόδειξη που δεν κοβόταν, πλέον ο ελεγκτής πρέπει να υπολογίζει το ΦΠΑ που αναλογεί σε κάθε είδος ή υπηρεσία και να επιβάλει πρόστιμο ίσο με το 50% αυτού του ΦΠΑ.

Ας δούμε πρακτικά πώς λειτουργεί αυτό στις παραπάνω χαρακτηριστικές περιπτώσεις. Στην ταβέρνα,  αν υπάρχουν 10 τραπέζια χωρίς αποδείξεις,  το πρόστιμο με το παλιό σύστημα θα ήταν 2.500 ευρώ,  ενώ τώρα ο εφοριακός πρέπει δει τι έφαγαν και τι ήπιαν οι πελάτες, να υπολογίσει το ΦΠΑ και μετά να βάλει πρόστιμο στο 50% αυτού του ΦΠΑ. Αν όλα τα τραπέζια έκαναν λογαριασμό 1.000 ευρώ, με αναλογούντα ΦΠΑ 230 ευρώ,  το πρόστιμο θα είναι μόλις 115 ευρώ και αντιλαμβάνεται κάνεις γιατί γελάει ακόμα ο εστιάτορας. 

Στην περίπτωση του γιατρού τα πράγματα είναι ακόμα πιο τραγικά, καθώς οι ελεγκτές δεν μπορούν να επιβάλλουν καν ως πρόστιμο το 50% του ΦΠΑ, αφού οι γιατροί δεν υπάγονται σε ΦΠΑ!

Η γραμμή του υπουργείου Οικονομικών είναι ότι οι δύο παραβάτες θα μπουν στη μαύρη λίστα της εφορίας κι ότι ναι μεν δεν υπάρχει αυτοτελής παράβαση για τη μη έκδοση αποδείξεων αλλά οι περιπτώσεις αυτές παραπέμπονται για τακτικό έλεγχο για απόκρυψη εισοδήματος. Ο αντίλογος από έμπειρους ελεγκτές συνοψίζεται στη φράση «ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι», με την επισήμανση ότι είναι άλλο να μειώνεις τα πρόστιμα για να αυξάνεται η εισπραξιμότητα τους κι άλλο να αφοπλίζεις τις ελεγκτικές υπηρεσίες.

Πηγή: www.iefimerida.gr

Συνέντευξη Μιχάλη Κούπκα στο ΣΚΑΪ:
Συνέντευξη Μιχάλη Κούπκα στο ΣΚΑΪ:

17/02/2016

Δείτε την συνέντευξη του Μιχάλη Κούπκα, Προέδρου του Συλλόγου Εφοριακών Ν. Θεσ/νίκης - Κιλκίς - Χαλκιδικής, στο ΣΚΑΪ για τους προπηλακισμούς σε συναδέλφους και την έλλειψη προαστασίας μας κατά την διάρκεια των ελέγχων, καθώς και για τη μάχη που δίνουμε καθημερινά ενάντια στη φοροδιαφυγή.

16/02/2016

forologikos odhgos

Διαβάστε τον πλήρη Φορολογικό Οδηγό για τις φετινές δηλώσεις εδώ

Πηγή: www.e-typos.gr, Εφημερίδα:"ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ"

15/02/2016

diafylaxh bibliwn kai stoixeiwn

Ένα τεράστιο θέμα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις είναι και η διαφύλαξη των φορολογικών τους αρχείων για αρκετά χρόνια, αφού η υποχρέωση αυτή, πέρα από τη δέσμευση χώρων, δημιουργεί και κινδύνους απώλειας εγγράφων, με τις προκύπτουσες συνέπειες. Ήδη, υπό κανονικές συνθήκες, οι επιχειρήσεις υποχρεούνται σε διαφύλαξη των βιβλίων και στοιχείων τους για έξι χρόνια, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Επειδή όμως το θέμα αυτό, λόγω του πλήθους των διατάξεων από φορολογικές ρυθμίσεις  διαφόρων περιπτώσεων και ετών είναι αρκετά ασαφές και πολύπλοκο, θεωρούμε χρήσιμη την ανάπτυξή του, πιστεύοντας ότι θα συμβάλουμε στην κατανόησή του και, κατ’ επέκταση, στη σωστή εφαρμογή του από πολλές επιχειρήσεις.

Ας δούμε όμως τις σχετικές διατάξεις περί διαφύλαξης των βιβλίων και στοιχείων. Σύμφωνα με την παρ. 1, του άρθρου 84, του Ν. 2238/1994, ο οποίος ίσχυε για χρήσεις έως 31/12/2013, «Η κοινοποίηση φύλλου ελέγχου, … δεν μπορεί να γίνει μετά την πάροδο πενταετίας από το τέλος του έτους μέσα στο οποίο λήγει η προθεσμία για την επίδοση της δήλωσης. Το δικαίωμα του Δημοσίου για επιβολή του φόρου παραγράφεται μετά την πάροδο της πενταετίας». Ενώ στην παρ. 5, του ίδιου άρθρου αναφέρεται ότι «Αν δεν υποβληθεί δήλωση φορολογίας εισοδήματος ή δήλωση απόδοσης παρακρατούμενων φόρων ή δήλωση φόρου εισοδήματος …, το δικαίωμα του Δημοσίου να κοινοποιήσει το φύλλο ελέγχου ή την πράξη καταλογισμού φόρου …, παραγράφεται μετά την πάροδο δεκαπέντε (15) ετών από τη λήξη της προθεσμίας για την επίδοση της δήλωσης. Σε περίπτωση υποβολής των πιο πάνω δηλώσεων κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους πριν από την ημερομηνία λήξης του χρόνου παραγραφής, το δικαίωμα του Δημοσίου για την κοινοποίηση φύλλου ελέγχου παραγράφεται μετά την πάροδο τριετίας από τη λήξη του έτους υποβολής της δήλωσης».

Όσον αφορά στην εκπρόθεσμη υποβολή των προαναφερόμενων Δηλώσεων, το Έγγραφο Δ12Β 1171079 ΕΞ 17.12.2010 της Δ/νσης Φορολογίας Εισοδήματος, όριζε στην παρ. 4, ότι «… αν η δήλωση φορολογίας εισοδήματος, ή η δήλωση απόδοσης παρακρατούμενων φόρων … δεν υποβληθεί μέσα στη νόμιμη προθεσμία, αρχίζει από τη λήξη της προθεσμίας αυτής η προβλεπόμενη δεκαπενταετής παραγραφή και το γεγονός αυτό δεν αναιρείται από τυχόν μεταγενέστερη υποβολή εκπρόθεσμης δήλωσης, αφού κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις (σχετ. 1002057/12/Α0012/8.1.2007 διαταγή). Δηλαδή, … η υποβολή εκπρόθεσμης δήλωσης ισούται με τη μη υποβολή δήλωσης …».

Επομένως, εφόσον συνέτρεχε περίπτωση μη υποβολής εμπρόθεσμης Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών ή Νομικών Προσώπων ή Δήλωσης Παρακρατούμενων Φόρων, το δικαίωμα του Δημοσίου να κοινοποιήσει φύλλο ελέγχου ή πράξη καταλογισμού φόρου παραγραφόταν μετά την πάροδο δεκαπενταετίας από τη λήξη της προθεσμίας για την επίδοση της δήλωσης και όχι πενταετίας.

Σχετικά δε με την υποβολή Τροποποιητικής Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος ή Παρακρατούμενου Φόρου, δεν ασκεί επιρροή στο χρόνο παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για κοινοποίηση φύλλου ελέγχου, αφού καθοριστικό ρόλο έχει αποκλειστικά η ημερομηνία υποβολής της αρχικής Δήλωσης.

Οι ισχύουσες διατάξεις περί Φ.Π.Α. (παρ. 2, άρθρο 57, Ν.2859/2000) προβλέπουν ότι «… μπορεί να κοινοποιηθεί πράξη και μετά την πάροδο πενταετίας, όχι όμως και μετά την πάροδο δεκαετίας εφόσον: α) δεν υποβλήθηκε εκκαθαριστική δήλωση ή έκτακτη στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει υποχρέωση για υποβολή εκκαθαριστικής, …». Στην παρ.3 του ίδιου άρθρου διευκρινίζεται ότι εάν υποβληθεί εκπρόθεσμη εκκαθαριστική δήλωση,  «… το δικαίωμα του Δημοσίου για την κοινοποίηση των πράξεων των άρθρων 49 και 50 παρατείνεται ή αναβιώνει αναλόγως, ώστε ο υπολειπόμενος χρόνος για την παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου προς επιβολή φόρου να μην είναι μικρότερος των τριών (3) ετών από τη λήξη του έτους εντός του οποίου υποβλήθηκε η δήλωση».

Ομοίως, η υποβολή τροποποιητικής Εκκαθαριστικής Δήλωσης δεν επηρεάζει στο χρόνο παραγραφής, εφόσον η αρχική έχει υποβληθεί εμπρόθεσμα.

Με το Ν. 3091/2002 (παρ. 18, άρθρο 19), όπως ισχύει σήμερα, «Για υποθέσεις φόρου εισοδήματος, φόρου προστιθέμενης αξίας και λοιπών παρακρατούμενων και επιρριπτόμενων φόρων, τελών και εισφορών των προσώπων του άρθρου 2 του Π.Δ. 186/1992 …, σε βάρος των οποίων έχουν εκδοθεί και κοινοποιηθεί αποφάσεις επιβολής προστίμου Κ.Β.Σ., για έκδοση εικονικών ή πλαστών φορολογικών στοιχείων ή λήψη εικονικών ή νόθευση φορολογικών στοιχείων, μέχρι το χρόνο παραγραφής του δικαιώματος του δημοσίου για κοινοποίηση φύλλων ελέγχου ή πράξεων επιβολής του φόρου, παρατείνεται το δικαίωμα αυτό για δύο ακόμη έτη πέραν του χρόνου που ορίζεται από τις οικείες κατά περίπτωση διατάξεις …».

Σύμφωνα με τα Ε.Λ.Π. (Ν. 4308/2014, ισχύς από 1/1/15), «Το σύνολο των λογιστικών αρχείων που η οντότητα τηρεί, … διαφυλάσσονται για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από: α) Πέντε (5) έτη από τη λήξη της περιόδου. β) Το χρόνο που ορίζεται από άλλη νομοθεσία … » (άρθρο 7, παρ.1).

Ο Κ.Φ.Δ. (Ν. 4174/2013, ισχύς από 1/1/14), αναφέρει ότι «Τα λογιστικά αρχεία, φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί, φορολογικές μνήμες και αρχεία που δημιουργούν οι φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί πρέπει να διαφυλάσσονται κατ' ελάχιστον: α) για διάστημα πέντε (5) ετών από τη λήξη του αντίστοιχου φορολογικού έτους εντός του οποίου υπάρχει η υποχρέωση υποβολής δήλωσης ή β) … έως ότου παραγραφεί το δικαίωμα έκδοσης από τη Φορολογική Διοίκηση πράξης προσδιορισμού του φόρου, … ή γ) έως ότου τελεσιδικήσει η απαίτηση της Φορολογικής Διοίκησης σε συνέχεια διενέργειας φορολογικού ελέγχου ή έως ότου αποσβεστεί ολοσχερώς η απαίτηση λόγω εξόφλησης».

Συμπερασματικά, βάσει των δύο προαναφερόμενων διατάξεων, για χρήσεις μετά την 1/1/2014, τα βιβλία και στοιχεία διαφυλάσσονται για έξι έτη από το τέλος της χρήσης που αφορούν.

Ειδικότερα, το Υπουργείο Οικονομικών, σε σχετικό ερώτημα για το χρόνο διαφύλαξης των βιβλίων και στοιχείων στην υπ’ αριθμόν ΔΕΛ Ζ ΚΦΑΣ 1137542 ΕΞ απάντησή του, στις 21/10/2015, αναφέρει ότι « … τα βιβλία και τα στοιχεία των διαχειριστικών χρήσεων έως και το 2007 που παραγράφονται την 31.12.2013, καθώς και της χρήσης 2008 που παραγραφόταν την 31.12.2014, είτε πρόκειται για ανέλεγκτες υποθέσεις είτε για υποθέσεις που έχουν ελεγχθεί ή περαιωθεί με οποιαδήποτε ρύθμιση και έχει εξοφληθεί ή θα εξοφληθεί το σύνολο της οφειλής, δύνανται να καταστραφούν εφόσον δε συντρέχει οποιοσδήποτε λόγος παράτασης ή μεγαλύτερης παραγραφής όπως αναφέρθηκε αμέσως παραπάνω ... ».

Σχετικά δε με το χρόνο παραγραφής, έως τις 31/12/2015, υπήρχε υποχρέωση διαφύλαξης των βιβλίων και στοιχείων της χρήσης που έληγε στις 31/12/2009 και για  τις οποίες δεν είχε εκδοθεί Εντολή Ελέγχου ή Εισαγγελική Παραγγελία ως τις 31/12/2015.

Επιπρόσθετα, σε περίπτωση που νόμιμα, τηρουμένων των προϋποθέσεων που θέτουν οι σχετικές διατάξεις, καταστραφούν τα βιβλία και στοιχεία της εταιρίας, δεν υπάρχουν κυρώσεις για τη μη διαφύλαξή τους ακόμη και σε περίπτωση που μελλοντικά προκύψει νέο στοιχείο που αφορά στις χρήσεις αυτές.

Τέλος, ακόμη και εάν υφίσταται εκκρεμοδικία που αφορά αποκλειστικά σε παλαιότερες χρήσεις, δεν επηρεάζεται ο χρόνος διαφύλαξης των βιβλίων και στοιχείων των μεταγενέστερων χρήσεων.

Πηγή: www.taxheaven.gr

09/02/2016

dikastes eisaggeleis

Παράθυρο για «ακύρωση» του Ασφαλιστικού στα δικαστήρια, αφήνουν οι δικαστές με ανακοίνωση στην οποία ασκούν σκληρή κριτική στην κυβέρνηση για μια σειρά από θέματα. Το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων ζητεί «την άμεση απόσυρση διατάξεων που μειώνουν σε οποιονδήποτε βαθμό, είτε άμεσα είτε έμμεσα, τις κύριες και τις επικουρικές συντάξεις, επαυξάνοντας τις ασφαλιστικές εισφορές και είναι αλληλέγγυα στους αγώνες των Δικηγορικών Συλλόγων και όλων των κοινωνικών ομάδων, που πλήττονται από το προσχέδιο για τη μεταρρύθμιση του Ασφαλιστικού Δικαίου».

 

Ειδικότερα, η ανακοίνωση της ΕΔΕ, αναφέρει τα εξής:

 

«Το καθεστώς των μνημονίων, που έχει επιβληθεί στη Χώρα μας οδηγεί, πλέον, σε αδιέξοδο. Μετά από έξι χρόνια παρατεινόμενης οικονομικής κρίσης, που ανέδειξε συγχρόνως θεσμική και αξιακή κρίση και διασάλευσης των αρχών του Κράτους Δικαίου και του Κράτους Πρόνοιας, από τις οποίες διαπνέεται η δημοκρατική έννομη τάξη μας, η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων, η οποία, ως θεσμικός φορέας, έχει υποχρέωση να παρεμβαίνει όχι μόνον επί ζητημάτων, που άπτονται της απονομής της Δικαιοσύνης αλλά και επί μείζονος και ευρύτερης δικαιοπολιτικής σημασίας θεμάτων, επισημαίνει τα ακόλουθα:

 

Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών έχει ξεπεράσει τα όρια της αυτοθυσίας προς τον σκοπό της οικονομικής διάσωσης της χώρας. Ωστόσο, συνεχίζεται η επιβολή νέων μέτρων (ασφαλιστικό - φορολογικό), που πλέον πλήττουν τον πυρήνα της αξιοπρεπούς διαβίωσης των πολιτών.

 

Η λογιστική αντιμετώπιση όλων των κρίσιμων τομέων της χώρας και ο προσανατολισμός μόνο στην κάλυψη δημοσιονομικών στόχων δεν αφήνει περιθώρια ανάπτυξης.

 

Η οικονομική διάσωση της χώρας δεν θα επέλθει με συρρίκνωση των δικαιωμάτων των πολιτών (δικαίωμα στην υγεία, στην παιδεία κλπ.), δεν θα επέλθει με τη θέσπιση ενός ασφαλιστικού συστήματος εισπρακτικού και μόνο χαρακτήρα, όπως αυτό που προωθείται, ούτε με την υπερφορολόγηση των πολιτών, με τον εξαναγκασμό σε μετανάστευση των νέων επιστημόνων, με το μαρασμό της ελληνικής επαρχίας και του αγροτικού τομέα και την φτωχοποίηση των πόλεων αλλά με τη σύνταξη ενός μακροπρόθεσμου προγράμματος ανάπτυξης της χώρας, με τη καθιέρωση ενός σταθερού φορολογικού συστήματος, που θα προσφέρει ασφάλεια σε πολίτες και επενδυτές, με τη σύνταξη ενός ανθρωποκεντρικού ασφαλιστικού και συνταξιοδοτικού συστήματος, με μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα, που θα πληρεί τις βασικές αρχές της ισότητας, της αναλογικότητας εισφορών-παροχών και της αλληλεγγύης των γενεών, που πρέπει να διέπουν κάθε ασφαλιστικό σύστημα.

 

Ειδικότερα ως προς το θεσμό της Δικαιοσύνης επισημαίνει τα ακόλουθα:

 

Η συνταγματικά κατοχυρωμένη παροχή έννομης προστασίας περιορίζεται συνεχώς, αφενός ως προς τις πλέον ευάλωτες κατηγορίες πολιτών με τη θέσπιση μέτρων εισπρακτικού χαρακτήρα (υψηλά παράβολα, ένσημα κλπ.), με συνέπεια να αμφισβητείται εάν το σύστημα απονομής της δικαιοσύνης στη χώρα μας υπηρετεί τις γενικές αρχές του Κράτους δικαίου διασφαλίζοντας όλα τα θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα και αφετέρου με τη μη συμμόρφωση της Πολιτείας σε αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις.

 

Η νομοθέτηση καθ' υπόδειξη των θεσμών και με έξωθεν παρεμβάσεις υποβαθμίζει την ποιότητα απονομής της Δικαιοσύνης.

 

Η συνεχιζόμενη άσκηση πολιτικής, κατά τρόπο που επιφέρει την υποβάθμιση του δικηγορικού λειτουργήματος και έχει ως συνέπεια την εξαθλίωση, οικονομική εξόντωση και εν τέλει την αναξιοπρεπή διαβίωση του συνόλου των δικηγόρων πλήττει τον ίδιο το θεσμό της Δικαιοσύνης, δεδομένου ότι οι δικηγόροι ως συλλειτουργοί στην απονομή αυτής συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του Κράτους Δικαίου και στην προάσπιση των δικαιωμάτων των πολιτών.

 

Η Ελλάδα πρέπει να παύσει να αποτελεί το «οικονομικό πειραματόζωο της Ευρώπης», όπως πολλές φορές μέχρι σήμερα έχουν επισημάνει μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

 

Η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων ζητεί την άμεση απόσυρση διατάξεων που μειώνουν σε οποιονδήποτε βαθμό, είτε άμεσα είτε έμμεσα, τις κύριες και τις επικουρικές συντάξεις, επαυξάνοντας τις ασφαλιστικές εισφορές και είναι αλληλέγγυα στους αγώνες των Δικηγορικών Συλλόγων και όλων των Κοινωνικών Ομάδων, που πλήττονται από το προσχέδιο για τη μεταρρύθμιση του Ασφαλιστικού Δικαίου».

 

Πηγή: www.imerisia.gr

08/02/2016

nea forologikh klimaka

klimaka gia enoikia

Χωρίς καμία φορο-ελάφρυνση για τους μισθωτούς και συνταξιούχους με χαμηλά εισοδήματα αλλά με περισσότερους φόρους για όσους εισπράττουν ενοίκια και μάλιστα από το πρώτο ευρώ και φοροελαφρύνσεις για 9 στους 10 ελεύθερους επαγγελματίες ως «αντίδωρο» στις επιβαρύνσεις που προβλέπει το ασφαλιστικό, σχεδιάζει η κυβέρνηση το νέο φορολογικό νομοσχέδιο.

Το κυβερνητικό σχέδιο με τις αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος που βρίσκεται στα χέρια του κουαρτέτου των Θεσμών και εξετάζεται φέρνει:

• Μεγαλύτερες φοροεπιβαρύνσεις σε μισθωτούς με ετήσια εισοδήματα άνω των 60.000 ευρώ. Πρόκειται για περίπου 26.000 φορολογουμένους και που θα δουν τον φορολογικό λογαριασμό τους να «φουσκώνει» εάν περάσουν από τους Θεσμούς και τη Βουλή οι ανατροπές στη φορολογία των εισοδημάτων.

• Περισσότερους φόρους σε ελεύθερους επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις που εμφανίζουν στην εφορία εισοδήματα πάνω από 41.000 ευρώ τον χρόνο. Κατακόρυφη αύξηση της φορολογίας για 1,7 εκατ. φορολογουμένους που αποκτούν εισοδήματα από ακίνητα.

• Λιγότερους φόρους για 9 στους 10 ελεύθερους επαγγελματίες που εμφανίζουν στην εφορία ετήσια εισοδήματα έως 25.000 ευρώ. Ειδικότερα η πρόταση για την αναμόρφωση της φορολογίας εισοδήματος προβλέπει:

1. Διατηρείται το σύστημα αυτοτελούς φορολόγησης των εισοδημάτων ανάλογα με την πηγή προέλευσης. Δηλαδή με ξεχωριστή κλίμακα θα φορολογούνται τα εισοδήματα από μισθούς-συντάξεις, διαφορετική κλίμακα θα ισχύει για τα εισοδήματα των αυτοαπασχολούμενων, άλλη για τα ενοίκια και ξεχωριστή για τους αγρότες.

2. Μισθωτοί - συνταξιούχοι: Η νέα κλίμακα είναι όμοια με αυτήν που ισχύει σήμερα για τα εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις, αλλά με μια διαφορά: πάνω από το επίπεδο ετησίου εισοδήματος των 60.000 ευρώ προβλέπεται συντελεστής φόρου αυξημένος από το 42% στο 50%.

Ειδικότερα, η προτεινόμενη φορολογική κλίμακα προβλέπει:

• 22% μέχρι το επίπεδο ετησίου εισοδήματος των 25.000 ευρώ,

• 32% για το επίπεδο ετησίου εισοδήματος από 25.001 έως 42.000 ευρώ,

• 42% για επίπεδο ετησίου εισοδήματος από τις 42.001 έως τις 60.000 ευρώ και

•  50% πάνω από το επίπεδο ετησίου εισοδήματος των 60.000 ευρώ.

Για όσους αποκτούν εισοδήματα από μισθούς ή συντάξεις θα εξακολουθεί να ισχύει έκπτωση φόρου έως 2.100 ευρώ. Ειδικότερα, μέχρι το επίπεδο ετησίου εισοδήματος των 21.000 ευρώ, ο φόρος που προκύπτει από την κλίμακα μειώνεται κατά 2.100 ευρώ. Πάνω από το όριο ετησίου εισοδήματος των 21.000 ευρώ και μέχρι το επίπεδο των 41.000 ευρώ, η έκπτωση φόρου μειώνεται κατά το 10% του ποσού ετησίου εισοδήματος πέραν των 21.000 ευρώ. Η έκπτωση μηδενίζεται στο επίπεδο ετησίου εισοδήματος των 42.000 ευρώ. Ουσιαστικά, για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους παραμένει το έμμεσο αφορολόγητο όριο των 9.550 ευρώ.

Όσοι αποκτούν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθούς και συντάξεις δεν θα έχουν καμία μεταβολή στη φορολογική τους επιβάρυνση, εφόσον τα εισοδήματά τους δεν υπερβαίνουν τις 60.000 ευρώ. Αντίθετα περισσότερους φόρους θα κληθούν να πληρώσουν όσοι αποκτούν εισοδήματα άνω των 60.000 ευρώ, με την προσθήκη του συντελεστή 50%.

3. Ελεύθεροι επαγγελματίες - ατομικές επιχειρήσεις: Προτείνεται νέα κλίμακα φορολόγησης των εισοδημάτων τους η οποία θα αντικαταστήσει την ισχύουσα που προβλέπει επιβολή φόρου με συντελεστή 26% από το πρώτο ευρώ και μέχρι 50.000 ευρώ και 33% για το τμήμα του εισοδήματος άνω τω 50.000 ευρώ.

Η προτεινόμενη κλίμακα είναι όμοια με αυτή των μισθωτών - συνταξιούχων, δηλαδή θα ισχύουν οι συντελεστές 22%, 32%, 42% και 50% με την διαφορά ότι ο φόρος θα επιβάλλεται από το πρώτο ευρώ. Όσοι αποκτούν αποκλειστικά εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα είναι κερδισμένοι με την εφαρμογή της νέας ενιαίας κλίμακας, εφόσον το ετήσιο εισόδημά τους είναι μέχρι 42.000 ευρώ. Δηλαδή 9 στους 10 αυτοαπασχολούμενους θα έχουν φορολογικό όφελος.

Για όσους δηλώνουν πάνω από 25.000 και μέχρι 41.000 ευρώ, στο τμήμα του ετησίου εισοδήματος πάνω από τα 25.000 ευρώ θα ισχύει μεν συντελεστής φόρου αυξημένος από το 26% στο 32% αλλά οι επιβαρύνσεις αντισταθμίζονται από τη μείωση του φόρου στο πρώτο κλιμάκιο εισοδήματος (από 26% σε 22%). Για όσους δηλώνουν ετήσια εισοδήματα από 42.000 ευρώ και πάνω, η νέα κλίμακα φέρνει περισσότερους φόρους.

4. Εισοδήματα από ενοίκια: Αντιμέτωποι με μεγάλες επιβαρύνσεις θα βρεθούν οι περίπου 1,7 εκατ. φορολογούμενοι που εισπράττουν εισοδήματα από ακίνητα. Η κλίμακα που προτείνεται να εφαρμοστεί για τα εισοδήματά τους, διαμορφώνεται ως εξής:

• 15% από 11% σήμερα για τα εισοδήματα έως 12.000 ευρώ. Οι έχοντες εισοδήματα έως 12.000 ευρώ από ενοίκια -είναι τα 1,6 εκατομμύρια από τα 1,7 εκατομμύρια των φορολογουμένων που έχουν λαμβάνειν από τη συγκεκριμένη κατηγορία εισοδήματος- θα πληρώσουν 36% περισσότερο φόρο σε σχέση με πέρυσι. Για παράδειγμα για εισόδημα 10.000 ευρώ θα προκύψει πρόσθετος φόρος 400 ευρώ.

•  35% από 33% για το τμήμα του εισοδήματος από τις 12.000 έως τις 40.000 ευρώ.

• Νέος συντελεστής 40% ή 45% προτείνεται να επιβληθεί για το τμήμα του εισοδήματος άνω των 40.000 ευρώ.

Παραδείγματα

Φορολογούμενος αποκτά εισόδημα από ακίνητα 5.000 ευρώ.

• Φόρος με την ισχύουσα κλίμακα: 550 ευρώ

• Φόρος με προτεινόμενη κλίμακα: 750 ευρώ.

• Πρόσθετος φόρος: 200 ευρώ.

Φορολογούμενος με εισόδημα από ενοίκια 10.000 ευρώ.

• Φόρος με την ισχύουσα κλίμακα: 1.100 ευρώ.

• Φόρος με προτεινόμενη κλίμακα: 1.500 ευρώ.

•  Πρόσθετος φόρος: 400 ευρώ.

Φορολογούμενος με εισόδημα από ενοίκια 20.000 ευρώ.

• Φόρος με την ισχύουσα κλίμακα: 3.960 ευρώ.

• Φόρος με προτεινόμενη κλίμακα: 4.600 ευρώ.

• Πρόσθετος φόρος: 640 ευρώ.

5. Για τους αγρότες, θα εξακολουθεί να ισχύει η αυτοτελής φορολόγηση του εισοδήματος που προέρχεται από γεωργικές δραστηριότητες, η δε αύξηση του συντελεστή από το 13% που είναι σήμερα στο 26% που προβλέπει το Μνημόνιο προτείνεται να γίνει σταδιακά, σε βάθος τεσσάρων ετών.

6. Όλες οι αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων θα ισχύσουν για τα εισοδήματα που αποκτώνται από την 1η Ιανουαρίου 2016 και μετά. Ως εκ τούτου οι φορολογικές επιβαρύνσεις ή ελαφρύνσεις που προκύπτουν θα εμφανιστούν στα εκκαθαριστικά σημειώματα φόρου εισοδήματος του 2017. Μόνο οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι που θα αποκτήσουν φέτος ετήσιο εισόδημα άνω των 60.000 ευρώ, θα δουν από φέτος να αυξάνεται η μηνιαία παρακράτηση φόρου εισοδήματος.

7. Παραμένει ως έχει η ειδική εισφορά αλληλεγγύης, που επιβάλλεται με συντελεστές από 0,7% για εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ έως 8% για εισοδήματα που υπερβαίνουν τις 500.000 ευρώ.

Μισθωτός με ετήσιο εισόδημα 30.000 ευρώ

• Φόρος με την ισχύουσα κλίμακα: 10.100 ευρώ.

• Φόρος με την προτεινόμενη ενιαία κλίμακα: 10.100 ευρώ. Καμία μεταβολή

Μισθωτός με ετήσιο εισόδημα 65.000 ευρώ.

•  Φόρος με την ισχύουσα κλίμακα: 20.600 ευρώ.

•  Φόρος με την προτεινόμενη ενιαία κλίμακα: 21.000 ευρώ. Πρόσθετος φόρος: 400 ευρώ.

Μισθωτός με ετήσιο εισόδημα 80.000 ευρώ

• Φόρος με την ισχύουσα κλίμακα: 26.900 ευρώ.

• Φόρος με την προτεινόμενη ενιαία κλίμακα: 28.500 ευρώ. Πρόσθετος φόρος: 1.600 ευρώ.

Μισθωτός με ετήσιο εισόδημα 100.000 ευρώ.

• Φόρος με την ισχύουσα κλίμακα: 35.300 ευρώ.

• Φόρος με την προτεινόμενη ενιαία κλίμακα: 38.500 ευρώ. Πρόσθετος φόρος: 3.200 ευρώ.

Ελεύθερος επαγγελματίας με ετήσιο εισόδημα 10.000 ευρώ.

• Φόρος με την ισχύουσα κλίμακα: 2.600 ευρώ.

• Φόρος με την προτεινόμενη ενιαία κλίμακα: 2.200 ευρώ. Μείωση φόρου: 400 ευρώ.

Ελεύθερος επαγγελματίας με ετήσιο εισόδημα 25.000 ευρώ.

•  Φόρος με την ισχύουσα κλίμακα: 6.500 ευρώ.

•  Φόρος με την προτεινόμενη ενιαία κλίμακα: 5.500 ευρώ. Μείωση φόρου: 1.000 ευρώ.

Αυτοαπασχολούμενος με ετήσιο εισόδημα 45.000 ευρώ

• Φόρος με την ισχύουσα κλίμακα: 11.700 ευρώ.

•  Φόρος με την προτεινόμενη ενιαία κλίμακα: 12.200 ευρώ. Αύξηση φόρου: 500 ευρώ.

Ελεύθερος επαγγελματίας με ετήσιο εισόδημα 70.000 ευρώ.

•  Φόρος με την ισχύουσα κλίμακα: 19.600 ευρώ.

•  Φόρος με την προτεινόμενη ενιαία κλίμακα: 23.500 ευρώ. Αύξηση φόρου: 3.900 ευρώ.

Ελεύθερος επαγγελματίας με ετήσιο εισόδημα 100.000 ευρώ

• Φόρος με την ισχύουσα κλίμακα: 29.500 ευρώ.

• Φόρος με την προτεινόμενη ενιαία κλίμακα: 38.500 ευρώ. Αύξηση φόρου: 8.830 ευρώ.

Πηγή: www.imerisia.gr

top