28ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΕ-ΔΟΥ
Η ΔΑΚΕ ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ!!!
ΕΚΛΟΓΕΣ ΥΠΗΡEΣΙAΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ 2021
ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 14/10 ΔΑΚΕ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ Β΄ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΑΑΔΕ
ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΜΑΧΗ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΜΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ, ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ & ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ.
ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΔΑΚΕ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ
ΕΚΛΟΓΕΣ ΥΠΗΡEΣΙAΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ 2018
ΜΕΓΑΛΗ ΝΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ!!!!! H ΔΑΚΕ ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟ Β΄ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΤΗΣ ΑΑΔΕ
27ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΕ-ΔΟΥ
Συνεντεύξεις
Μιχάλης Κούπκας: "Θέσαμε τα προβλήματά μας για πολλοστή φορά στην 4ωρη συνάντηση με τον Πρωθυπουργό"
Μιχάλης Κούπκας: "Είμαστε κάθετα αντίθετοι στις συγχωνεύσεις των εφοριών και στους e-πλειστηριασμούς."
Μιχάλης Κούπκας: "Η φορολογική νομοθεσία είναι ένας λαβύρινθος!!!"
Ρένα Υφαντή: "Ζητάμε νομική κάλυψη και τη παραδειγματική τιμωρία των δραστών"
Μιχάλης Κούπκας: "Δεν αρκούν οι υποσχέσεις και τα λόγια, όταν βγαίνουν τα όπλα. Απαιτούμε από το Υπ. Οικ. και την Α.Α.Δ.Ε. λήψη μέτρων εδώ και τώρα."
Μπάμπης Καούκης: "Σε κατάσταση φρενίτιδας οι εφοριακοί υπάλληλοι"
Μιχάλης Κούπκας: "Τι άλλο πρέπει να συμβεί για να προστατέψει επιτέλους η πολιτική ηγεσία του Υπ.Οικ. και ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε. τους υπαλλήλους που έχουν ριχθεί στη μάχη ενάντια στη φοροδιαφυγή χωρίς όπλα και παντελώς απροστάτευτοι"
Διονύσης Γεωργιόπουλος "H φοροδοτική ικανότητα των Ελλήνων έχει εξαντληθεί από την υπερφορολόγηση"
Μιχάλης Κούπκας: "Η φοροδιαφυγή διαθέτει ένα πυρηνικό οπλοστάσιο και εμείς προσπαθούμε να την κυνηγήσουμε με σφεντόνες"
Εφοριακά...
11/01/2016
Το «πράσινο φως» για την εφαρμογή του νέου μισθολογίου στο Δημόσιο, όπως καθορίστηκε με τον Νόμο 4354/2015, «ανάβει» το υπουργείο Οικονομικών με εγκύκλιο του αν. υπουργού Οικονομικών, Γ. Χουλιαράκη.
Επίσης δίνονται οδηγίες και κατευθύνσεις στις διευθύνσεις προσωπικού των Υπουργείων, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ για την επανακατάταξη του προσωπικού σε βαθμολογικά κλιμάκια με βάση το νέο τρόπο υπολογισμού.
Με το νέο μισθολόγιο ο βαθμός αποσυνδέεται από τον μισθό και η βαθμολογική εξέλιξη θα έχει καθοριστικό ρόλο στη διεκδίκηση θέσης ευθύνης, με την προκήρυξη των θέσεων γενικών διευθυντών, διευθυντών και προϊσταμένων τμημάτων. Η μισθολογική κατάταξη των υπαλλήλων γίνεται ανάλογα με την εκπαίδευσή τους. Προβλέπονται 13 κλιμάκια για τις κατηγορίες υπαλλήλων Υποχρεωτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και 19 για τους υπαλλήλους Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης. Με τους ΔΕ και ΥΕ προβλέπεται αλλαγή μισθολογικού κλιμακίου ανά τριετία, ενώ στις άλλες κατηγορίες ανά διετία. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται το ζητούμενο από τους θεσμούς, «άνοιγμα της μισθολογικής ψαλίδας».
Οι εισαγωγικοί μισθοί παραμένουν οι ίδιοι και έχουν ως εξής: 780 ευρώ για τους ΥΕ, 858 ευρώ για τους ΔΕ, 1.037 ευρώ για τους ΤΕ και 1.092 ευρώ για τους ΠΕ. Για τους υπαλλήλους ΥΕ κάθε αλλαγή κλιμακίου θα επιφέρει αύξηση 43 ευρώ, για τους ΔΕ 60 ευρώ, για τους ΤΕ 55 ευρώ και για τους ΠΕ 59 ευρώ. Το επίδομα οικογενειακής παροχής που αποδίδεται μόνο για ανήλικα τέκνα ή τέκνα με αναπηρία 50% τουλάχιστον υπολογίζεται ως εξής: 50 ευρώ για ένα τέκνο, 70 ευρώ συνολικά για δύο τέκνα, 120 ευρώ συνολικά για τρία τέκνα, 170 ευρώ συνολικά για τέσσερα τέκνα και 70 ευρώ για κάθε επιπλέον τέκνο. Αντίστοιχα αυξάνονται τα επιδόματα θέσης ευθύνης και διαμορφώνονται ως εξής: Προϊστάμενοι Γενικών Διευθύνσεων και Συντονιστές Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, 1.000 ευρώ, προϊστάμενοι Διευθύνσεων 450 ευρώ, προϊστάμενοι Υποδιευθύνσεων 350 ευρώ και προϊστάμενοι Τμημάτων 290 ευρώ. Τα επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας καθώς και το επίδομα παραμεθόριων περιοχών (100 ευρώ) παραμένουν ως έχουν, ενώ η αποζημίωση που συνδέεται με την περιγραφή και την αξιολόγηση θέσεων εργασίας θα αποδοθεί από το 2017, μετά την ολοκλήρωση της καταγραφής των θέσεων εργασίας και την αξιολόγηση με βάση την επίτευξη στόχων.
07/01/2016
Καθώς πλησιάζει η ημερομηνία κατά την οποία οι περισσότερες επιχειρήσεις θα κλείσουν την χρήση τους και θα ξεκινήσουν την κατάρτιση των οικονομικών τους καταστάσεων για πρώτη φορά βάσει των ΕΛΠ, πληθαίνει η αρθρογραφία και οι ενημερωτικές ημερίδες γύρω από το θέμα αυτό. Στις περισσότερες των περιπτώσεων το ενδιαφέρον εστιάζεται στις οντότητες που τηρούν διπλογραφικά βιβλία, αφού ο κύριος όγκος των αλλαγών αφορά αυτές. Έτσι έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα οι μικρότερες επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικά βιβλία, οι οποίες όμως πρέπει επίσης να αντιμετωπίσουν κάποια νέα δεδομένα έστω και εάν αυτά είναι πολύ λιγότερα σε σχέση με αυτά των επιχειρήσεων με διπλογραφικά βιβλία.
Οι απαλλαγές που ισχύουν για αυτές τις επιχειρήσεις αφορούν κυρίως τα εξής:
- Καταρτίζουν μόνο μία απλοποιημένη κατάσταση αποτελεσμάτων χρήσης και κάποιες βασικές πληροφορίες ως προσάρτημα, απαλλασσόμενες από την κατάρτιση ισολογισμού και πλήρους προσαρτήματος.
- Δε συντάσσουν:
- - Αρχείο λοιπών περιουσιακών στοιχείων.
- - Αρχείο λογαριασμών καθαρής θέσης.
- - Αρχείο λογαριασμών υποχρεώσεων.
- Για τις αποσβέσεις τους εφαρμόζουν τους συντελεστές της φορολογικής νομοθεσίας. Δεν εφαρμόζουν τις διατάξεις περί απομείωσης των παγίων.
- Αντιμετωπίζουν λογιστικά όλες τις συμβάσεις μίσθωσης, σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία.
- Αναγνωρίζουν ζημίες απομείωσης χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων με βάση τη φορολογική νομοθεσία
- Δεν εφαρμόζουν προσαύξηση, με έμμεσο κόστος και τόκους, του κόστους παραγωγής αποθεμάτων.
- Αναγνωρίζουν προβλέψεις και κρατικές επιχορηγήσεις σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία.
- Δεν εφαρμόζουν τις διατάξεις περί δυνατότητας αναγνώρισης αναβαλλόμενης φορολογίας.
- Δεν εφαρμόζουν επιμέτρηση στην εύλογη αξία.
- Μπορούν να μην εφαρμόζουν τις διατάξεις περί αναδρομικής διόρθωσης των επιπτώσεων από αλλαγές λογιστικών πολιτικών και αναγνώριση λαθών
Από εκεί και πέρα έχουν υποχρέωση:
- Να τηρούν αρχείο ενσώματων και άυλων πάγιων περιουσιακών στοιχείων (μητρώο παγίων). Για αυτές τις οντότητες δεν διαφέρει από το παλιό.
- Να τηρούν «αρχείο επενδύσεων σε χρεωστικούς τίτλους, τίτλους καθαρής θέσης και λοιπούς τίτλους».
- Να τηρούν αρχείο ιδιόκτητων αποθεμάτων και αρχείο αποθεμάτων τρίτων (πρώην βιβλίο απογραφών).
- Να τηρούν αρχείο περιουσιακών στοιχείων και υποχρεώσεων σε ξένο νόμισμα.
- Να καταρτίζουν αρχείο συμφωνίας λογιστικής - φορολογικής βάσης, για τους λογαριασμούς εσόδων και εξόδων.
Ειδικά για την υποχρέωση απογραφής, ισχύει η δυνατότητα απαλλαγής για τις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών από πωλήσεις μικρότερο των 150.000 ευρώ, όπως επίσης και των επιχειρήσεων που ορίζονται στην ΠΟΛ.1019/16.1.2015 απόφαση ΓΓΔΕ.
Ορισμένα θέματα που θα πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα είναι τα εξής:
- Η αρχή του δεδουλευμένου. Η αρχή αυτή σύμφωνα με την οποία τα έσοδα και τα έξοδα αναγνωρίζονται στο χρόνο τον οποίο αφορούν ανεξάρτητα από το χρόνο έκδοσης του στοιχείου, ισχύει και για τις οντότητες που τηρούν απλογραφικά βιβλία. Αυτό σημαίνει ότι δαπάνες των οποίων το στοιχείο τεκμηρίωσης (τιμολόγιο ή λογαριασμός) έχει εκδοθεί εντός του 2016, όπως λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος, τηλεφωνίας, ύδρευσης κλπ. αλλά αφορούν και το 2015 θα πρέπει να «μερίζονται» μεταξύ των δύο ετών.
- Σχετική με το παραπάνω είναι και η επισήμανση όσον αφορά το χρόνο κατάρτισης των οικονομικών καταστάσεων που ολοκληρώνεται στο συντομότερο χρόνο από:
α) έξι μήνες από τη λήξη της περιόδου ή
β) το χρονικό όριο που τίθενται από τη φορολογική ή άλλη νομοθεσία της χώρας. Π.χ. Ατομικές επιχειρήσεις με υποβολή φορολογικής δήλωσης έως 30/4 οφείλουν μέχρι την ίδια ημερομηνία να καταρτίσουν και τις οικονομικές τους καταστάσεις.
- Για την ποσοτική καταγραφή των αποθεμάτων δεν τίθενται συγκεκριμένα χρονικά περιθώρια. Αρκεί ο χρόνος αυτός να μην υπερβαίνει την προθεσμία κατάρτισης των οικονομικών καταστάσεων και η απογραφή να διενεργείται σε κατάλληλο χρόνο που να διασφαλίζει την αξιοπιστία των δεδομένων σε σχέση με την ημερομηνία αναφοράς των χρηματοοικονομικών καταστάσεων της οντότητας.
- Για την επιμέτρηση (αποτίμηση) των αποθεμάτων δεν μπορεί να εφαρμοστεί η μέθοδος LIFO ενώ μπορούν να εφαρμοστούν και οι έμμεσες μέθοδοι εφόσον υφίστανται οι προϋποθέσεις εφαρμογής τους. Ενδεικτικά ως τέτοιες θεωρούνται:
- Η μέθοδος της λιανικής τιμής (retail method).
- Στατιστικές μέθοδοι προσδιορισμού της ποσότητας αποθεμάτων.
- Προσεγγιστικές τεχνικές σε παρεμφερή αποθέματα, ή οποιαδήποτε άλλη αξιόπιστη, τεκμηριωμένη και γενικά αποδεκτή στη διεθνή πρακτική έμμεση μέθοδος.
Επίσης μπορούν να μην απογράφονται ως αποθέματα τα αναλώσιμα, εφόσον δεν αποτελούν σημαντικό μέγεθος για τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της οντότητας.
Τελειώνοντας παραθέτουμε το υπόδειγμα της κατάστασης αποτελεσμάτων χρήσης και τις πληροφορίες που πρέπει να παρέχει το προσάρτημα, για αυτή την κατηγορία επιχειρήσεων:
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΧΡΗΣΗΣ
20Χ1 | 20Χ0 | |
Κύκλος εργασιών (καθαρός) | Χ | Χ |
Λοιπά συνήθη έσοδα | Χ | Χ |
Μεταβολές αποθεμάτων (εμπορεύματα, προϊόντα, ημικατ/μένα) | Χ | Χ |
Αγορές εμπορευμάτων και υλικών | Χ | Χ |
Παροχές σε εργαζόμενους | Χ | Χ |
Αποσβέσεις ενσωμάτων παγίων και άϋλων στοιχείων | Χ | Χ |
Λοιπά έξοδα και ζημιές | Χ | Χ |
Λοιπά έσοδα και κέρδη | Χ | Χ |
Τόκοι και συναφή κονδύλια (καθαρό ποσό) | X | X |
Αποτέλεσμα προ φόρων | Χ | Χ |
Φόροι | X | X |
Αποτέλεσμα περιόδου μετά από φόρους | X | X |
Πληροφορίες προσαρτήματος:
Το προσάρτημα παρέχει μόνο πληροφορίες σχετικά με:
- Την επωνυμία της οντότητας.
- Το νομικό τύπο της οντότητας.
- Την περίοδο αναφοράς.
- Τη διεύθυνση της έδρας της οντότητας.
- Το δημόσιο μητρώο στο οποίο είναι εγγεγραμμένη η οντότητα ή αντίστοιχες πληροφορίες, κατά περίπτωση.
- Εάν η οντότητα λειτουργεί με την παραδοχή της συνεχιζόμενης δραστηριότητας.
- Εάν η οντότητα είναι υπό εκκαθάριση.
- Την κατηγορία της οντότητας (πολύ μικρή, μικρή, μεσαία, μεγάλη, δημοσίου συμφέροντος.
- Δήλωση ότι οι χρηματοοικονομικές καταστάσεις έχουν καταρτιστεί σε πλήρη συμφωνία με το νόμο.
- Δήλωση περί της επιλογής μη σύνταξης ισολογισμού.
Επισημαίνεται ότι το παραπάνω προσάρτημα συντάσσεται από όλες τις οντότητες, ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή. Η καταχώρησή του ή όχι στο εμπορικό μητρώο είναι θέμα εταιρικού δικαίου και κατά κανόνα δεν προβλέπεται για τις εταιρείες που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία (Ο.Ε. – Ε.Ε. κλπ.) ούτε βέβαια και για τις ατομικές επιχειρήσεις.
Πηγή: www.taxheaven.gr , www.epixeirisi.gr
04/01/2016
Ο κ. Γιώργος Πιτσιλής γεννήθηκε το 1975. Είναι Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, από την οποία έλαβε και Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στο Δημόσιο Δίκαιο. Είναι επίσης κάτοχος DEA Φορολογικού Δικαίου του Πανεπιστημίου Pantheon – Sorbonne (Paris I) (Υπότροφος του Ιδρύματος Διοικητικού Δικαίου Μ. Στασινόπουλος).
Όποιος και αν κέρδιζε την καρέκλα του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, δεδομένης και της προϊστορίας της, θα έπρεπε να ισορροπήσει ανάμεσα στις προκλήσεις εφαρμογής της φορολογικής πολιτικής σε μια περίοδο που τα βάρη για τους πολίτες είναι τεράστια και τις πολιτικές ιδιαιτερότητες που απορρέουν από το οξύμωρο της εφαρμογής ενός αυστηρού Μνημονίου από αριστερή κυβέρνηση.
Πρόκειται για δύσκολο στοίχημα και ο κλήρος έπεσε στον Γιώργο Πιτσιλή, δικηγόρο με ειδίκευση στα φορολογικά θέματα, ο οποίος από άλλη, καλύτερη, βάση καλείται να πετύχει ό,τι δεν κατάφεραν οι προκάτοχοί του: να σπάσει τον φαύλο κύκλο της αύξησης των φόρων στα πέτρινα χρόνια των Μνημονίων, δίνοντας ένα καταλυτικό χτύπημα στη φοροδιαφυγή.
Η επιλογή του
Όταν ο Γιώργος Πιτσιλής πέρασε στην οκτάδα των τελικών υποψηφίων για τη θέση, πηγές κοντά στην ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών περιέγραφαν την υποψηφιότητά του αόριστα ως «ένας δικηγόρος».
Δεν γνώριζαν τότε ότι ο έγκριτος νομικός είχε διατελέσει χρόνια σύμβουλος στο γραφείο του πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών Θόδωρου Φορτσάκη, επικεφαλής του ψηφοδελτίου επικρατείας της ΝΔ.
Όταν έμαθαν τα νέα, κάποιοι κέρωσαν. Το Υπουργικό Συμβούλιο της περασμένης εβδομάδας όμως δεν είχε άλλη επιλογή από το να εγκρίνει την υποψηφιότητά του. Στους τρεις τελικούς υποψηφίους ο Γιώργος Πιτσιλής είχε τα περισσότερα προσόντα και το μάτι των δανειστών στην ολοκλήρωση της διαδικασίας ήταν άγρυπνο.
Η μαζική κινητοποίηση υπηρεσιακών στελεχών της Καραγεώργη Σερβίας να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη θέση απέβη άκαρπη. Το ίδιο και το σιγοντάρισμα μελών της κυβέρνησης για υποψηφιότητες στελεχών υπουργικών γραφείων.
Υποψήφιοι οι οποίοι κρίθηκε ότι είχαν κομματικές εξαρτήσεις κόπηκαν με συνοπτικές διαδικασίες από τον Γάλλο Pierre Lepetit, μέλος της επιτροπής αξιολόγησης. Τα υπηρεσιακά στελέχη τα προσπέρασε ο Γιώργος Πιτσιλής με όπλο το βιογραφικό του. Κάπως έτσι, ένας δικηγόρος μη συριζαίος διαδέχεται μια δικηγόρο μη συριζαία.
Πηγή: www.in.gr
31/12/2015
Αλλαγές στα πρόστιμα για παραβάσεις ΦΠΑ προβλέπει πράξη νομοθετικού περιεχομένου που ορίζει ότι για μη υποβολή ή ανακριβή υποβολή δήλωσης ΦΠΑ ύστερα από έλεγχο επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο ίσο με το 50% του φόρου που δεν καταβλήθηκε.
Σύμφωνα με το νέο καθεστώς θεσπίζονται για πρώτη φορά διακριτά από τις λοιπές φορολογίες πρόστιμα για παραβάσεις σχετικές με τον ΦΠΑ που διαπιστώνονται κατά τον έλεγχο.
Ειδικότερα:
• Σε κάθε περίπτωση όπου διαπιστώνεται η υποβολή ανακριβών δηλώσεων ή η μη υποβολή δηλώσεων, με συνέπεια τη μη απόδοση ή τη μειωμένη απόδοση ή την επιπλέον έκπτωση ή επιστροφή ΦΠΑ, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με ποσοστό 50% επί του ποσού του φόρου που θα προέκυπτε από τη μη υποβληθείσα δήλωση ή επί της διαφοράς, αντίστοιχα.
• Το πρόστιμο ΦΠΑ για λειτουργία επιχείρησης χωρίς να έχει υποβληθεί δήλωση έναρξης οικονομικής δραστηριότητας, η οποία έχει ως αποτέλεσμα την απόκρυψη φορολογητέας ύλης ορίζεται σε ποσοστό 50% επί του ΦΠΑ που θα έπρεπε να είχε αποδοθεί για όλη τη διάρκεια λειτουργίας και για το σύνολο της μη δηλωθείσας οικονομικής δραστηριότητας, όπως αυτό θα προσδιοριστεί από τον έλεγχο.
Πότε επιβάλλεται
Το συγκεκριμένο πρόστιμο επιβάλλεται μόνο στις περιπτώσεις όπου εντοπίζεται, κατόπιν ελέγχου, αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη, ως αποτέλεσμα λειτουργίας επιχείρησης χωρίς υποβολή δήλωσης έναρξης.
Διευκρινίζεται ότι στον όρο «Μη δήλωση έναρξης οικονομικής δραστηριότητας» περιλαμβάνονται και οι περιπτώσεις υποκείμενων, αλλά απαλλασσόμενων από τον ΦΠΑ προσώπων, τα οποία ξεκινούν μια νέα δραστηριότητα η οποία υπάγεται σε φόρο, χωρίς να υποβάλλουν στο μητρώο την προβλεπόμενη δήλωση μεταβολής.
Σε κάθε περίπτωση, η μη υποβολή δήλωσης μεταβολής δεν επισύρει το συγκεκριμένο πρόστιμο εφόσον οι φορολογητέες πράξεις καταχωρίζονται κανονικά στις δηλώσεις που υποβάλλει ο υποκείμενος.
• Σε κάθε πρόσωπο μη υπόχρεο σε υποβολή δηλώσεων ΦΠΑ που εκδίδει φορολογικά στοιχεία με ΦΠΑ, χωρίς να έχει τέτοια υποχρέωση, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με ποσοστό 50% επί του αναγραφόμενου φόρου που δεν αποδόθηκε.
Το πρόστιμο αυτό αφορά τα πρόσωπα εκείνα τα οποία παρανόμως επιβάλλουν ΦΠΑ σε συναλλαγές που πραγματοποιούν, είτε γιατί αυτές είναι εκτός πεδίου εφαρμογής του φόρου είτε γιατί είναι απαλλασσόμενες είτε γιατί τα πρόσωπα αυτά δεν έχουν την ιδιότητα του υποκείμενου στον φόρο. Επισημαίνεται ότι τα παραπάνω πρόστιμα για τον ΦΠΑ είναι τα μοναδικά που επιβάλλονται στις περιπτώσεις όπου διαπιστώνεται κατόπιν ελέγχου (π.χ. επιτόπιος μερικός έλεγχος) η μη έκδοση φορολογικών στοιχείων ή η έκδοση ανακριβών φορολογικών στοιχείων.
Ωστόσο αυτό δεν ισχύει για τις παραβάσεις άλλων φορολογιών που διαπιστώνονται ταυτόχρονα, στο πλαίσιο του ίδιου ελέγχου, π.χ. παραβάσεις ανακρίβειας δήλωσης εισοδήματος.
Παράδειγμα
Για παράδειγμα, φορολογούμενος το 2015 απέκρυψε κύκλο εργασιών ύψους 200.000 ευρώ.
Ο φορολογικός έλεγχος διαπιστώνει την υποβολή ανακριβών φορολογικών δηλώσεων ΦΠΑ και εισοδήματος, με το ύψος της διαφοράς να ανέρχεται σε 46.000 ευρώ για τον ΦΠΑ και σε 52.000 ευρώ για τον φόρο εισοδήματος.
Με βάση τα παραπάνω, στον φορολογούμενο επιβάλλεται διπλό πρόστιμο, δηλαδή 23.000 ευρώ για τον ΦΠΑ (46.000Χ50%=23.000 ευρώ), καθώς και πρόστιμο 26.000 ευρώ για τον φόρο εισοδήματος (52.000 Χ 50%= 26.000 ευρώ).
Πηγή: www.enikos.gr
30/12/2015
Αριθμ. ΔΕΛ Β 1161529 ΕΞ 2015/15.12.2015
Καθορισμός του αριθμού φορολογικών ελέγχων που θα διενεργηθούν κατά το έτος 2016
Αριθμ. ΔΕΛ Β 1161529 ΕΞ 2015
(ΦΕΚ Β' 2873/29-12-2015)
Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 26 του Ν. 4174/2013 (ΦΕΚ Α΄170) όπως ισχύει.
2. Την αριθ. ΑΝ.ΥΠ.ΟΙΚ.0003412 ΕΞ 2015/22.10.2015 (ΦΕΚ Β΄2294) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Ορισμός Αναπληρωτή Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων».
3. Το γεγονός ότι με την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,
αποφασίζουμε:
1. Το έτος 2016 θα διενεργηθούν τέσσερις χιλιάδες (4.000) πλήρεις φορολογικοί έλεγχοι και δεκαοκτώ χιλιάδες (18.000) μερικοί φορολογικοί έλεγχοι από τις ελεγκτικές Υπηρεσίες ΚΕΜΕΕΠ, ΚΕΦΟΜΕΠ, και ΔΟΥ.
2. Από το σύνολο των υποθέσεων που θα ελεγχθούν το πενήντα τοις εκατό (50%) θα αφορά φορολογικά έτη, χρήσεις, υποθέσεις, περιόδους ή υποχρεώσεις της τελευταίας πενταετίας (2011−2015).
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 15 Δεκεμβρίου 2015
Ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων
Ι. ΜΠΑΚΑΣ