28ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΕ-ΔΟΥ
Η ΔΑΚΕ ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ!!!
ΕΚΛΟΓΕΣ ΥΠΗΡEΣΙAΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ 2021
ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 14/10 ΔΑΚΕ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ Β΄ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΑΑΔΕ
ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΜΑΧΗ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΜΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ, ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ & ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ.
ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΔΑΚΕ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ
ΕΚΛΟΓΕΣ ΥΠΗΡEΣΙAΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ 2018
ΜΕΓΑΛΗ ΝΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ!!!!! H ΔΑΚΕ ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟ Β΄ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΤΗΣ ΑΑΔΕ
27ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΕ-ΔΟΥ
Συνεντεύξεις
Μιχάλης Κούπκας: "Θέσαμε τα προβλήματά μας για πολλοστή φορά στην 4ωρη συνάντηση με τον Πρωθυπουργό"
Μιχάλης Κούπκας: "Είμαστε κάθετα αντίθετοι στις συγχωνεύσεις των εφοριών και στους e-πλειστηριασμούς."
Μιχάλης Κούπκας: "Η φορολογική νομοθεσία είναι ένας λαβύρινθος!!!"
Ρένα Υφαντή: "Ζητάμε νομική κάλυψη και τη παραδειγματική τιμωρία των δραστών"
Μιχάλης Κούπκας: "Δεν αρκούν οι υποσχέσεις και τα λόγια, όταν βγαίνουν τα όπλα. Απαιτούμε από το Υπ. Οικ. και την Α.Α.Δ.Ε. λήψη μέτρων εδώ και τώρα."
Μπάμπης Καούκης: "Σε κατάσταση φρενίτιδας οι εφοριακοί υπάλληλοι"
Μιχάλης Κούπκας: "Τι άλλο πρέπει να συμβεί για να προστατέψει επιτέλους η πολιτική ηγεσία του Υπ.Οικ. και ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε. τους υπαλλήλους που έχουν ριχθεί στη μάχη ενάντια στη φοροδιαφυγή χωρίς όπλα και παντελώς απροστάτευτοι"
Διονύσης Γεωργιόπουλος "H φοροδοτική ικανότητα των Ελλήνων έχει εξαντληθεί από την υπερφορολόγηση"
Μιχάλης Κούπκας: "Η φοροδιαφυγή διαθέτει ένα πυρηνικό οπλοστάσιο και εμείς προσπαθούμε να την κυνηγήσουμε με σφεντόνες"
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
16/10/2017
Tο νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει μέσα από τα οριζόμενα της ΠΟΛ.1273/30.12.2015:
1. Νέες οφειλές βεβαιωμένες μετά την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση των άρθρων 1−17 του Ν.4321/2015 με νόμιμη προθεσμία καταβολής τους μετά τις 15.12.2015, προκειμένου να μην απολεσθεί η ρύθμιση του Ν.4321/2015, εξοφλούνται ως ακολούθως:
i) από 16.12.2015 μέχρι 30.06.2016 εντός τριάντα ημερών από την ημερομηνία που καθίστανται ληξιπρόθεσμες.
ii) από 1.07.2016 μέχρι 31.12.2017 εντός δεκαπέντε ημερών από την ημερομηνία που καθίστανται ληξιπρόθεσμες.
iii) από 01.01.2018 εντός της νόμιμης προθεσμίας καταβολής τους.
2. Από 01.01.2017 μέχρι τις 31.12.2017 η ρύθμιση απόλλυται και σε περίπτωση καθυστέρησης εξόφλησης νέων οφειλών, εάν δεν έχει παρέλθει εξάμηνο από την προηγούμενη καθυστέρηση εξόφλησης.
3. Σε κάθε περίπτωση, η ρύθμιση του Ν.4321/2015 δεν απόλλυται, εάν:
α) οι ληξιπρόθεσμες, εκτός ρύθμισης, οφειλές τελούν σε καθεστώς αναστολής είσπραξης,
β) ο οφειλέτης υπαγάγει τις νέες οφειλές του, με αίτησή του εντός της νόμιμης προθεσμίας καταβολής τους, στη ρύθμιση του άρθρου 43 του Ν.4174/2013 (Κ.Φ.Δ.) και σύμφωνα με τα οριζόμενα σ’ αυτή.
Διαβάστε περισσότερα: Πότε θα χάνεται η ρύθμιση των 100 δόσεων από 1.1.2018 - Παραδείγματα.
09/10/2017
Αριθ. πρωτ.: ΔΕΛ Β 1133271 ΕΞ 2017
Οδηγίες διενέργειας μερικού ελέγχου για την επίσπευση της διαδικασίας επιστροφής φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων κερδοσκοπικού χαρακτήρα
Αθήνα, 12 Σεπτεμβρίου 2017
Αριθ. Πρωτ.: ΔΕΛ Β 1133271 ΕΞ2017/12-09-2017
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Α.Α.Δ.Ε.
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΕΛΕΓΧΩΝ
ΤΜΗΜΑΤΑ Α' και Β'
Ταχ. Δ/νση : Καρ. Σερβίας 8
Ταχ. Κώδικας: 101 84, Αθήνα
Τηλέφωνο : 2103375188
Fax: 2103375354
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Url: www.aade.gr
EΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ
ΘΕΜΑ: «Οδηγίες διενέργειας μερικού ελέγχου για την επίσπευση της διαδικασίας επιστροφής φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων κερδοσκοπικού χαρακτήρα».
04/10/2017
ΠΟΛ.1154/2017
Παροχή οδηγιών για την ομοιόμορφη εφαρμογή της με αριθ. ΔΕΛ Β 1136035 ΕΞ 2017/15.9.2017 (Β' 3278) Απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων
Αθήνα, 4 Οκτωβρίου 2017
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΛΕΓΧΩΝ
ΤΜΗΜΑΤΑ Α', Β', Γ', Δ'
Ταχ. Δ/νση: Καρ.Σερβίας 8
Ταχ. Κώδικας: 10184 Αθήνα
Τηλέφωνο: 210-3375063
210-3375204
Fax: 210- 3375354
E-Mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΠΟΛ. 1154
ΘΕΜΑ: «Παροχή οδηγιών για την ομοιόμορφη εφαρμογή της με αριθ. ΔΕΛ Β 1136035 ΕΞ 2017/15.9.2017 (Β' 3278) Απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων».
Σε συνέχεια της ως άνω Απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., με την οποία προβλέπεται η έκδοση πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρων, τελών, εισφορών και επιβολής προστίμων (στο εξής: «πράξεις προσδιορισμού») σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις σε συνδυασμό με τη με αριθ. 1738/2017 Απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ και για την ομοιόμορφη αντιμετώπιση των εκκρεμών προτεραιοποιημένων υποθέσεων ελέγχων που θα διενεργηθούν εντός του έτους 2017, παρέχονται οι κάτωθι οδηγίες:
E.E.: Οι συντελεστές ΦΠΑ και τα όρια ένταξης των επιχειρήσεων στο Φ.Π.Α. όπως ισχύουν σήμερα (2017).
29/09/2017
Οι συντελεστές ΦΠΑ των κρατών μελών της Ε.Ε. και η χρονολογική εξέλιξή τους. Όρια ένταξης πολύ μικρών επιχειρήσεων.
Δείτε αναλυτικά :
1) Πίνακας συντελεστών Φ.Π.Α. που εφαρμόζονται στα κράτη μέλη της Ε.Ε.
2) Χρονολογική εξέλιξη συντελεστών Φ.Π.Α. που εφαρμόζονται στα κράτη μέλη της Ε.Ε.
3) Όρια ένταξης στον Φ.Π.Α. πολύ μικρών επιχειρήσεων
4) Κατώφλια για αποκτήσεις από υποκείμενους στο φόρο χωρίς δικαίωμα έκπτωσης και μη υποκείμενα στο φόρο νομικά πρόσωπα καθώς και για τις πωλήσεις εξ αποστάσεως.
----
Μόνο δύο κράτη μέλη άλλαξαν τον κανονικό τους ΦΠΑ το 2017: η Ελλάδα (από 23% σε 24%) και η Ρουμανία (από 20% έως 19%). Ως αποτέλεσμα, ο μέσος όρος των συντελεστών των 28 χωρών μελών της ΕΕ παρέμεινε στο 21,5% το 2017, το ίδιο όπως στο 2016 .
Ο υψηλότερος κανονικός συντελεστής ΦΠΑ βρίσκεται στην Ουγγαρία (27%), ακολουθεί η Κροατία, η Δανία και η Σουηδία (25%). Τα χαμηλότερα ποσοστά έχουν το Λουξεμβούργο (17%) και η Μάλτα (18%).
20/09/2017
■ Γενικά
Αποδεικτικό ενημερότητας, από 01.01.2014, χορηγείται συμφωνά με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4174/2013 (ΦΕΚ 170 Α' - Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας). Οι πράξεις και συναλλαγές για τις οποίες προσκομίζεται αποδεικτικό ενημερότητας, οι προϋποθέσεις χορήγησής του, οι τυχόν εξαιρέσεις από την υποχρέωση προσκόμισής του, οι οφειλές που λαμβάνονται υπόψη για τη χορήγησή του, οι φορολογικές δηλώσεις που απαιτείται να έχουν υποβληθεί για την έκδοση του αποδεικτικού, ο τύπος του, το περιεχόμενο, η διάρκεια ισχύος, τα ποσοστά παρακράτησης, τα τυχόν άλλα πρόσωπα τα οποία δύνανται να ζητούν και να λαμβάνουν το αποδεικτικό, τα όργανα έκδοσης του και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια εφαρμογής ορίζονται στην κατ' εξουσιοδότηση εκδοθείσα Απόφαση Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων ΠΟΛ.1274/27.12.2013 (ΦΕΚ 3398 Β'), όπως ισχύει (σχετική απόφαση ΠΟΛ.1124/29.4.2014).
Πιο συγκεκριμένα, στο άρθρο 1 της κατ' εξουσιοδότησης απόφασης Γ.Γ.Δ.Ε. ΠΟΛ.1274/27.12.2013, περιγράφονται οι πράξεις και συναλλαγές για τις οποίες απαιτείται η προσκόμιση αποδεικτικού ενημερότητας.
Σε κάθε περίπτωση, η αιτία χορήγησης αναγράφεται στο αποδεικτικό ενημερότητας (για είσπραξη χρημάτων από φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης, από φορείς του Δημοσίου, για μεταβίβαση ακινήτου ή και για κάθε νόμιμη χρήση - εκτός είσπραξης χρημάτων και μεταβίβασης ακινήτων, σχετικό άρθρο 6 ΠΟΛ.1274/27.12.2013).
Επισημαίνεται ότι αποδεικτικό ενημερότητας χορηγείται όταν πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 3 της απόφασης ΠΟΛ.1274/27.12.2013.
Διαβάστε περισσότερα: ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ - Σχετικές διατάξεις & παραδείγματα.
08/09/2017
Οι κοινοί λογαριασμοί (joint accounts) ανέκαθεν υπήρξαν η βασικότερη μορφή τραπεζικού λογαριασμού η οποία χρησιμοποιείται από φυσικά πρόσωπα και συνήθως συμπεριλαμβάνει ως συνδικαιούχους συγγενικά πρόσωπα ή συνεταίρους όταν πρόκειται για εταιρικό τραπεζικό λογαριασμό. Μάλιστα, είμαστε βέβαιοι πως σε κάθε οικογένεια αν γίνει μια απαρίθμηση του συνόλου των τραπεζικών λογαριασμών που είναι διαθέσιμοι για τα μέλη της, οι περισσότεροι εξ αυτών θα είναι κοινοί. Αν και κατά το παρελθόν η ύπαρξή τους δεν δημιουργούσε προβλήματα στους συνδικαιούχους τους παρά τους διευκόλυνε στην καθημερινότητά τους στην πρόσβαση σε κεφάλαια, εντούτοις ζητήματα γεννήθηκαν από την αρχή της οικονομικής κρίσης, λόγω της ευρέως χρησιμοποιούμενης πρακτικής κατάσχεσης τραπεζικών λογαριασμών τόσο από τρίτους ιδιώτες/τραπεζικά ιδρύματα όσο και κυρίως από το Δημόσιο. Η ευκολία με την οποία η μορφή αυτή του λογαριασμού δίνει δικαίωμα ανεμπόδιστης πρόσβασης στο σύνολο των κατατεθειμένων χρημάτων έχει κατά το παρελθόν, αλλά και ως σήμερα, γεννήσει ζητήματα απόδειξης σε φορολογικούς ελέγχους ή ακόμη και προσωπικές δικαστικές διαμάχες ανάμεσα στους συνδικαιούχους (συνήθως συνεργάτες ή συγγενείς) οι οποίοι ήρθαν σε ρήξη. Ιδιαίτερη σημασία έχουν οι κοινοί λογαριασμοί και στο επίπεδο του Κληρονομικού Δικαίου αφού προβλέπεται δυνατότητα απαλλαγής από το φόρο κληρονομιάς ή δωρεάς ανάλογα την περίπτωση όπως θα αναλύσουμε και στη συνέχεια.
Θα πρέπει λοιπόν οι ενδιαφερόμενοι να σταθμίσουν με σοβαρότητα τα θετικά αλλά και τα ρίσκα ενός κοινού λογαριασμού και να λάβουν την καλύτερη για αυτούς απόφαση βλέποντας αν ταιριάζει στην περίπτωσή τους.
Τι είναι ο κοινόχρηστος τραπεζικός λογαριασμός
Διαβάστε περισσότερα: Οι κοινοί τραπεζικοί λογαριασμοί από φορολογική σκοπιά (Ανάλυση και ερμηνεία).