ΕΚΛΟΓΕΣ ΥΠΗΡEΣΙAΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ 2018

ΜΕΓΑΛΗ ΝΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ!!!!! H ΔΑΚΕ ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟ Β΄ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΤΗΣ ΑΑΔΕ.

afisa gia ekloges yphresiakwn 2018 1

ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΜΑΧΗ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΜΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ, ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ & ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ.

ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΔΑΚΕ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ

27ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΕ-ΔΟΥ

27o synedrio POE DOY 1

Η ΔΑΚΕ ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ!!!

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΑΚΕ

Συνεντεύξεις

koupkas michalis DETH 2018 3

 Μιχάλης  Κούπκας:       "Θέσαμε τα   προβλήματά μας για πολλοστή φορά στην 4ωρη συνάντηση με τον Πρωθυπουργό"

Michalis koupkas synenteyxh TV100 15.02.2018 1

 Μιχάλης  Κούπκας:      "Είμαστε κάθετα    αντίθετοι στις συγχωνεύσεις των εφοριών και στους e-πλειστηριασμούς."

synenteyxh mixalh koupka sth dhmokratia 1

 Μιχάλης  Κούπκας: "Η   φορολογική   νομοθεσία είναι ένας λαβύρινθος!!!"

rena yfanth ston antena gia tis epitheseis 1

 Ρένα Υφαντή:  "Ζητάμε νομική  κάλυψη και τη  παραδειγματική τιμωρία των δραστών"

athina 984 mixalhs koupkas 1

 Μιχάλης  Κούπκας:  "Απαιτούμε από το Υπ. Οικ. και την Α.Α.Δ.Ε. εδώ και 2,5 χρόνια νομική θωράκιση και αυστηροποίηση ποινικού πλαισίου"

dionyshs georgiopoylos on line skai 2

 Διονύσης  Γεωργιόπουλος:  "Η πολιτεία  οφείλει να μας προστατέψει για να κάνουμε απρόσκοπτα τη δουλειά μας, πριν θρηνήσουμε θύματα."

mixalis koupkas sto SKAI gia thn pyrobolismoys kata eforiakwn sto Bolo 1 Μιχάλης  Κούπκας:  "Δεν αρκούν  οι υποσχέσεις και τα λόγια, όταν βγαίνουν τα όπλα. Απαιτούμε από το Υπ. Οικ. και την Α.Α.Δ.Ε. λήψη μέτρων εδώ και τώρα."

mpamphs kaoykis 4

 Μπάμπης  Καούκης: "Σε  κατάσταση  φρενίτιδας οι εφοριακοί υπάλληλοι"

mixalis koupkas aoploi sth maxh ths forodiafyghs

 Μιχάλης  Κούπκας: "Οι  εφοριακοί  βγαίνουν για θερινό σαφάρι χωρίς καν χρήματα για τις βενζίνες, άοπλοι στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής"

Rena Yfanth diamartyria gia misthologikh exomoish 1

 Ρένα Υφαντή:  "Η ανοχή μας  έχει τελειώσει.  Απαιτούμε από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Τσακαλώτο και τον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. τη μισθολογική εξομοίωση ΟΛΩΝ των συναδέλφων"

mixalhs koupkas tv100 synenteyxh gia prophlakismoys 1 Μιχάλης  Κούπκας: "Τι  άλλο πρέπει  να συμβεί για να προστατέψει επιτέλους η πολιτική ηγεσία του Υπ.Οικ. και ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε. τους υπαλλήλους που έχουν ριχθεί στη μάχη ενάντια στη φοροδιαφυγή χωρίς όπλα και παντελώς απροστάτευτοι"

Mixalhs Koupkas Tax Forum 2016 2

 Μιχάλης  Κούπκας: "Αν  είχε εφαρμοστεί  το μέτρο του πλαστικού χρήματος δεν θα χρειαζόταν να ψηφιστεί το συμπληρωματικό μνημόνιο και ο δημοσιονομικός κόφτης"

tragkas georgiopoylos 3 Διονύσης  Γεωργιόπουλος  "H φοροδοτική  ικανότητα των Ελλήνων έχει εξαντληθεί από την υπερφορολόγηση"

 zdfΜιχάλης  Κούπκας: "Η  φοροδιαφυγή  διαθέτει ένα πυρηνικό οπλοστάσιο και εμείς προσπαθούμε να την κυνηγήσουμε με σφεντόνες"

 Περισσότερα...

Εφοριακά...

Δυο νέες προκηρύξεις ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να ενισχύσει την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και τη Γενική Γραμματεία Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών με μόνιμο προσωπικό.

Στην ΑΑΔΕ θα καλυφθούν 724 θέσεις με προκήρυξη του ΑΣΕΠ και άλλες 50 θέσεις πρόκειται να πληρωθούν από άτομα που προστατεύονται από τις διατάξεις του ν. 2643/1998.

Οι ειδικότητες που θα ζητηθούν:

ΠΕ/ΤΕ Πληροφορικής
ΠΕ Εφοριακών
ΠΕ/ΤΕ/ΔΕ Τελωνιακών
ΠΕ Δημοσιονομικών

Παράλληλα, θα προσληφθούν 123 ΠΕ δημοσιονομικοί στο υπουργείο Οικονομικών, ενώ σύμφωνα με απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης θα γίνουν άλλες 8 προσλήψεις για τα άτομα ειδικών κατηγοριών.

Οι παραπάνω προσλήψεις εντάσσονται στις 4.015 που έχουν εγκριθεί συνολικά για το 2021.

Οι υποψήφιοι/ες για τις θέσεις του κλάδου ΠΕ Εφοριακών (με Διοικητικά-Οικονομικά πτυχία) πρόκειται να απασχοληθούν κυρίως με:

  • Την εφαρμογή της Φορολογικής νομοθεσίας.
  • Την εκτέλεση των προβλεπόμενων και απαραίτητων εργασιών σχετικά με την παρακολούθηση της συμμόρφωσης σε θέματα φορολογίας εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων, Φόρου Προστιθέμενης Αξίας, φορολογίας επί της κατοχής ακίνητης περιουσίας και Περιουσιολογίου.
  • Τη βεβαίωση οφειλών.
  • Την παροχή κατευθύνσεων-οδηγιών στους φορολογουμένους σε θέματα φορολογικής συμμόρφωσης.

Οι υποψήφιοι/ες για τις θέσεις του κλάδου ΠΕ Τελωνειακών (με Διοικητικά-Οικονομικά πτυχία) πρόκειται να απασχοληθούν κυρίως με:

  • Την τήρηση της Τελωνειακής νομοθεσίας.
  • Τον καθολικό /δειγματοληπτικό έλεγχο διακινουμένων προσώπων και αγαθών και επαλήθευση των δηλωθέντων στοιχείων.
  • Την ορθή δασμολογική κατάταξη και τον καθορισμό δασμολογητέας αξίας των εμπορευμάτων.
  • Τη βεβαίωση των δασμοφορολογικών και λοιπών επιβαρύνσεων και τη βεβαίωση οφειλών μετά από έλεγχο.

ΕΝΦΙΑ διόρθωση εκκαθαριστικών

Mπλόκο στις μεταβιβάσεις ακινήτων και γενικά σε όλες τις δικαιοπραξίες επί ακινήτων επιβάλει η ΑΑΔΕ, χωρίς την προσκόμιση του πιστοποιητικού ΕΝΦΙΑ.

Με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ (A.1008/2021) αλλάζει πλήρως το πλαίσιο έκδοσης του πιστοποιητικού ΕΝΦΙΑ, ενώ ανακαθορίζονται και οι 19 περιπτώσεις στις οποίες είναι απαραίτητη η προσκόμισή του, όπως επίσης και οι 19 συναλλαγές επί ακινήτων, για τις οποίες δεν απαιτείται η υποβολή του.

Το πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ πιστοποιεί ότι για τα προηγούμενα 5 χρόνια έχουν πληρωθεί όλοι οι φόροι που αναλογούν στο συγκεκριμένο ακίνητο (ΕΝΦΙΑ και ΦΑΠ), καθώς επίσης και ότι όλα τα στοιχεία του ακινήτου είναι σωστά και δεν έχουν απόκλιση από τα συμβόλαια και λοιπά αποδεικτικά  έγγραφα.

Εκδίδεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά από τη διαδικτυακή εφαρμογή της ΑΑΔΕ, ενώ στις περιπτώσεις κατά τις οποίες έχει εκδοθεί πιστοποιητικό με παρακράτηση οφειλόμενου φόρου, δεν εκδίδεται άλλο πριν τη χρησιμοποίησή του, με εξαίρεση την περίπτωση που έχει ήδη εξοφληθεί μέρος ή το σύνολο του οφειλόμενου φόρου, οπότε εκδίδεται νέο πιστοποιητικό.

Το πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ ζητείται από τον συμβολαιογράφο σε κάθε μεταβίβαση δωρεά και αποδοχή κληρονομιάς για το συγκεκριμένο ακίνητο.

Σύμφωνα με την απόφαση , το πιστοποιητικό ΕΝ.Φ.Ι.Α. προσκομίζεται από τον φορολογούμενο, ο οποίος είχε την υποχρέωση να δηλώσει δικαίωμα επί ακινήτου στη δήλωση Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) του οικείου έτους. Το πιστοποιητικό προσκομίζεται από όλους τους φορολογουμένους που συμβάλλονται στο ίδιο συμβολαιογραφικό έγγραφο, μόνο ως προς το δικαίωμα επί του ακινήτου το οποίο είχαν υποχρέωση να συμπεριλάβουν στις δηλώσεις ΕΝ.Φ.Ι.Α. των αντίστοιχων ετών και το οποίο μεταβάλλεται, αλλοιώνεται ή μεταβιβάζεται με αυτό.

Αν απαιτείται πιστοποιητικό ΕΝ.Φ.Ι.Α. και ο φορολογούμενος απέκτησε δικαίωμα επί ακινήτου μετά την 1η Ιανουαρίου του έτους ή των ετών για τα οποία απαιτείται αυτό, για το έτος ή τα έτη αυτά, αντί του πιστοποιητικού, προσκομίζει υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986, με την οποία δηλώνει τα στοιχεία του ακινήτου, τον χρόνο απόκτησης του δικαιώματος επί του ακινήτου καθώς και ότι δεν είχε υποχρέωση να το συμπεριλάβει στη δήλωση ΕΝ.Φ.Ι.Α. των εν λόγω ετών. Η ανωτέρω δήλωση μνημονεύεται και επισυνάπτεται στο συμβολαιογραφικό έγγραφο.

Το δικαίωμα επί ακινήτου περιγράφεται στο πιστοποιητικό ΕΝ.Φ.Ι.Α., όπως αυτό αναγράφεται κατ’ έτος στις δηλώσεις ΕΝ.Φ.Ι.Α. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες, στις δηλώσεις ΕΝ.Φ.Ι.Α., υπάρχει απόκλιση ως προς την αναγραφή των περιγραφικών στοιχείων του δικαιώματος επί ακινήτου ή δεν έχει δηλωθεί μέρος ή όλο αυτού, ενώ υπήρχε σχετική υποχρέωση, το πιστοποιητικό εκδίδεται μετά την υποβολή των απαιτούμενων δηλώσεων ΕΝ.Φ.Ι.Α. με την ορθή απεικόνιση του δικαιώματος και την καταβολή του συνόλου του αναλογούντος φόρου, τόκων και προστίμων.

Αν υπάρχει απόκλιση ως προς την περιγραφή του δικαιώματος επί ακινήτου, γιατί μεταβλήθηκε η κατάστασή του ή γιατί ο φορολογούμενος ακολούθησε νομοθεσία, αποφάσεις ή εγκυκλίους που όριζαν άλλως, το πιστοποιητικό επισυνάπτεται, αφού ελεγχθεί η ορθότητά του από τον αρμόδιο για τη μνημόνευση, επισύναψη ή παραλαβή του.

Το πιστοποιητικό ή η υπεύθυνη δήλωση ΕΝΦΙΑ ισχύει μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του έτους έκδοσής του και δεν επιτρέπεται η χρήση κυρωμένου αντιγράφου αυτού.

Ποιοι πρέπει να προσκομίζουν πιστοποιητικό  ΕΝ.Φ.Ι.Α.

Δικαίωμα υποβολής της αίτησης και λήψης του πιστοποιητικού ΕΝ.Φ.Ι.Α. ή των υπεύθυνων δηλώσεων και προσκόμισης αυτών έχουν:

  1. Ο έχων δικαίωμα επί ακινήτου ή πρόσωπο που έχει εξουσιοδοτηθεί ειδικά για την υποβολή της αίτησης και λήψη του πιστοποιητικού και οι νόμιμοι εκπρόσωποι των νομικών προσώπων ή πρόσωπα που έχουν ειδικά προς τούτο εξουσιοδοτηθεί από αυτούς.
  2. Σε περίπτωση σύνταξης συμβολαιογραφικών εγγράφων που αφορούν νομικό πρόσωπο, το οποίο έχει τεθεί υπό εκκαθάριση ή βρίσκεται υπό αναγκαστική διαχείριση, το πιστοποιητικό χορηγείται στον κατά το χρόνο χορήγησης αυτού εκκαθαριστή ή προσωρινό διαχειριστή του νομικού προσώπου ή σε πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτηθεί ειδικά για αυτό.
  3. Σε περίπτωση κληρονομιάς, στην οποία έχει ορισθεί εκκαθαριστής ή εκτελεστής διαθήκης, το πιστοποιητικό χορηγείται στον κατά το χρόνο χορήγησης αυτού εκτελεστή ή εκκαθαριστή διαθήκης ή σε πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτηθεί ειδικά για αυτό.
  4. Σε περίπτωση κατά την οποία φυσικό ή νομικό πρόσωπο έχει κηρυχθεί σε κατάσταση πτώχευσης, χορηγείται στον κατά το χρόνο χορήγησης αυτού σύνδικο της πτώχευσης ή σε πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτηθεί ειδικά για αυτό.
  5. Ειδική εξουσιοδότηση θεωρείται ότι υπάρχει και στην περίπτωση που σε συμβολαιογραφικό έγγραφο περιλαμβάνεται διατύπωση από την οποία προκύπτει η βούληση του εξουσιοδοτούντος να παραλαμβάνει τρίτος αντί αυτού πιστοποιητικό, το οποίο αφορά τη φορολογία κατοχής ακινήτων, ακόμη και αν δεν γίνεται ρητή αναφορά στον ΕΝ.Φ.Ι.Α.
  6. Σε περίπτωση χρονομεριστικής μίσθωσης (timesharing) ακινήτου με συμβολαιογραφικό έγγραφο από τουριστική επιχείρηση σε ιδιώτη, κατά την εκ-μίσθωση προσκομίζεται πιστοποιητικό από τον κύριο του ακινήτου.
  7. Σε περίπτωση καταπιστεύματος, μέχρι να περιέλθει το ακίνητο στον καταπιστευματοδόχο, υποχρέωση προσκόμισης πιστοποιητικού έχει ο βεβαρημένος με καταπίστευμα. Μετά την επαγωγή του καταπιστεύματος, ο καταπιστευματοδόχος προσκομίζει υπεύθυνη δήλωση ή και πιστοποιητικό, κατά περίπτωση.
  8. Σε περίπτωση σύνταξης οριστικού συμβολαίου σε εκτέλεση προσυμφώνου πώλησης (και όχι προσυμφώνου διανομής ή ανταλλαγής), το οποίο περιέχει τον όρο της αυτοσύμβασης, με εξαίρεση το εργολαβικό προσύμφωνο, πιστοποιητικά λαμβάνουν ο πωλητής ή/και ο εκ προσυμφώνου με τον όρο της αυτοσύμβασης αγοραστής, ανάλογα με τα χρόνια που ήταν υπόχρεοι σε αναγραφή του ακινήτου στη δήλωση στοιχείων ακινήτων. Σε περίπτωση εργολαβικού προσυμφώνου, κατά τη σύνταξη του οριστικού συμβολαίου πώλησης του εργολαβικού ανταλλάγματος από τον οικοπεδούχο στον εργολάβο ή σε τρίτο πρόσωπο που αυτός θα υποδείξει, πιστοποιητικά λαμβάνουν ο οικοπεδούχος ή/και ο εργολάβος, ανάλογα με τα χρόνια που ήταν υπόχρεοι σε αναγραφή του ακινήτου στη δήλωση στοιχείων ακινήτων. Σε περίπτωση που το εργολαβικό αντάλλαγμα έχει μεταβιβασθεί περαιτέρω από τον εργολάβο σε τρίτον με προσύμφωνο πώλησης που περιέχει τον όρο της αυτοσύμβασης, κατά τη σύνταξη του οριστικού συμβολαίου πιστοποιητικά λαμβάνουν ο εργολάβος ή/και ο οικοπεδούχος, ανάλογα με τα χρόνια που ήταν υπόχρεοι σε αναγραφή του ακινήτου στη δήλωση στοιχείων ακινήτων.
  9. Σε περίπτωση σύνταξης οριστικού συμβολαίου από προσύμφωνο δωρεάς ή γονικής παροχής, το οποίο περιέχει τον όρο της αυτοσύμβασης, πιστοποιητικό λαμβάνει ο εκ προσυμφώνου δωρητής ή γονέας.
  10. Σε περίπτωση σύνταξης οριστικού συμβολαίου από προσύμφωνο πώλησης, χωρίς τον όρο της αυτοσύμβασης, πιστοποιητικό λαμβάνει ο εκ προσυμφώνου πωλητής.
  11. Σε περίπτωση τροποποίησης – διόρθωσης συμβολαίου σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας, εάν ένας εξ των συμβαλλομένων ιδιοκτητών τροποποιεί το ακίνητό του (π.χ. κλείσιμο ημιυπαιθρίου, εσωτερικές διαρρυθμίσεις) και η αλλαγή αυτή επηρεάζει μόνο το δικό του ακίνητο χωρίς να μεταβάλλονται τα χιλιοστά των άλλων ιδιοκτησιών, απαιτείται πιστοποιητικό ΕΝ.Φ.Ι.Α. μόνο από αυτόν. Το ίδιο ισχύει και σε περιπτώσεις διαίρεσης ή συνένωσης ιδιοκτησιών του ιδίου ιδιοκτήτη. Σε περίπτωση όμως που με την τροποποίηση αυτήν μεταβάλλονται και τα χιλιοστά των υπολοίπων συμβαλλομένων τότε απαιτούνται πιστοποιητικά από όλους.
  12. Σε περίπτωση τροποποίησης σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας, όσον αφορά κοινόχρηστο και κοινόκτητο χώρο ακινήτου, προκειμένου να ορισθεί ότι τμήμα αυτού θα ανήκει κατ’ αποκλειστική χρήση ή θα αποτελεί παρακολούθημα συγκεκριμένης οριζόντιας ιδιοκτησίας ή ενσωματώνεται σε αυτήν, δεν απαιτείται η μνημόνευση και επισύναψη του πιστοποιητικού από τους λοιπούς συνιδιοκτήτες του ακινήτου, οι οποίοι συμπράττουν στην πράξη αυτή, εφόσον δεν πραγματοποιείται ουδεμία μεταβολή στις δικές τους οριζόντιες ιδιοκτησίες ή στα ποσοστά συνιδιοκτησίας αυτών επί του ακινήτου.
  13. Σε περίπτωση τροποποίησης σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας λόγω τακτοποίησης ανεξάρτητου κτίσματος επί κοινόχρηστου ή κοινόκτητου χώρου πολυκατοικίας, απαιτείται γι’ αυτό πιστοποιητικό από όλους τους συμβαλλόμενους, σύμφωνα με τα χιλιοστά τους επί του οικοπέδου.
  14. Σε περίπτωση κατά την οποία φυσικό πρόσωπο έχει υπαχθεί στις ευνοϊκές διατάξεις του ν. 3869/2010 και έχει ορισθεί εκκαθαριστής, το πιστοποιητικό χορηγείται στον κατά το χρόνο χορήγησης αυτού εκκαθαριστή ή σε πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτηθεί ειδικά για αυτό.
  15. Σε περίπτωση σύνταξης συμβολαιογραφικών εγγράφων, με τα οποία προσκυρώνεται οικοπεδική έκταση που ανήκει σε δήμο, μετά από κύρωση της πράξης εφαρμογής σχεδίου πόλης.
  16. Σε περίπτωση σύνταξης συμβολαιογραφικών εγγράφων μισθώσεων ακινήτων ή λύσης μισθωτικών συμβάσεων, με εξαίρεση τις μισθώσεις, τις άδειες και άλλες συναφείς συμβάσεις που συνάπτονται από την Εταιρεία Αεροδρομίου.
  17. Σε περίπτωση επανάληψης ή διόρθωσης συμβολαίου λόγω διόρθωσης περιγραφικών στοιχείων των ακινήτων (με εξαίρεση την παρ. 2 του άρθρου 5) καθώς και για αλλαγή του ονοματεπωνύμου, του πατρωνύμου ή του αριθμού φορολογικού μητρώου συμβαλλόμενου ή λόγω επισύναψης εσφαλμένου πιστοποιητικού ΕΝ.Φ.Ι.Α. Σε περίπτωση μερικής διόρθωσης συμβολαίου ως προς ένα μόνο ακίνητο ή εμπράγματο δικαίωμα το απαιτούμε-νο πιστοποιητικό προσκομίζεται μόνο για αυτό.
  18. Σε παροχή δικαιώματος προσημείωσης ή υποθήκης επί ακινήτου ή εξάλειψης προσημείωσης ή υποθήκης.
  19. Κατά τη σύνταξη συμβολαιογραφικών εγγράφων λόγω πλήρωσης διαλυτικής αίρεσης.

Περιπτώσεις για τις οποίες δεν απαιτείται πιστοποιητικό ΕΝ.Φ.Ι.Α.

Δεν απαιτείται η μνημόνευση και επισύναψη του πιστοποιητικού ΕΝ.Φ.Ι.Α. ή της υπεύθυνης δήλωσης:

  1. Σε περίπτωση σύνταξης περίληψης κατακυρωτικής έκθεσης επί αναγκαστικού πλειστηριασμού.
  2. Σε περίπτωση διόρθωσης συμβολαίου ως προς την περιγραφή των ορίων ακινήτου (π.χ. τα όρια προς Βορρά, Νότο κ.λπ.), εφόσον δεν μεταβάλλεται κανένα άλλο περιγραφικό στοιχείο, η διεύθυνση και οι προσόψεις αυτού.
  3. Σε περίπτωση σύστασης δουλείας διόδου σε κοινόχρηστο χώρο οικοπέδου.
  4. Στην περίπτωση συμβολαιογραφικού εγγράφου με το οποίο συμφωνείται η άρση/απαλοιφή τεθείσας διαλυτικής αίρεσης (π.χ. εξόφληση του τιμήματος) και με την προϋπόθεση ότι δεν μεταβάλλονται τα περιγραφικά στοιχεία του ακινήτου καθώς και το ονοματεπώνυμο, το πατρώνυμο ή ο αριθμός φορολογικού μητρώου συμβαλλόμενου. Το αυτό ισχύει και στην περίπτωση συμφωνίας περί μη ισχύος/εξάλειψης της διαλυτικής αίρεσης.
  5. Σε συμβόλαιο μονομερούς αποδοχής πρότασης δωρεάς αιτία θανάτου.
  6. Σε αποδοχή της κληρονομιάς οικοπεδούχου, για τα ακίνητα του εργολαβικού ανταλλάγματος, για τα έτη για τα οποία είναι υπόχρεος σε δήλωση ο εργολάβος.
  7. Σε περίπτωση δέσμευσης ή αποδέσμευσης θέσεων στάθμευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις των ν. 1221/1980 και ν. 960/1979.
  8. Σε μονομερή εξάλειψη υποθήκης ή στην άρση κατάσχεσης.
  9. Σε παραχώρηση υποθήκης ή προσημείωσης για εξασφάλιση δικαιωμάτων του Ελληνικού Δημοσίου.
  10. Σε περιπτώσεις σύνταξης συμβολαιογραφικής πράξης κανονισμού πολυκατοικίας, με την προϋπόθεση ότι σε αυτόν δεν ορίζονται αποκλειστικές χρήσεις ή παρακολουθήματα οριζόντιων ιδιοκτησιών ή αλλαγή χρήσης ιδιοκτησίας ή δεν τροποποιούνται οι κοινόχρηστοι χώροι.
  11. Σε περίπτωση σύνταξης συμβολαιογραφικού εγγράφου για παράταση ισχύος προσυμφώνου ή αλλαγής του τιμήματος, με την προϋπόθεση ότι κατά τον χρόνο αυτόν το προσύμφωνο είναι σε ισχύ και δεν τροποποιούνται περιγραφικά στοιχεία του ακινήτου.
  12. Σε περίπτωση σύνταξης προσυμφώνου πώλησης μελλοντικού δικαιώματος.
  13. Σε περιπτώσεις μεταγραφής κληρονομητηρίου ή πιστοποιητικού του αρμόδιου δικαστηρίου περί αποποίησης ή μη κληρονομίας.
  14. Σε περίπτωση παράτασης αποκλειστικά της διάρκειας ισχύος μισθωτηρίου συμβολαίου και συμβολαίου χρηματοδοτικής ή χρονομεριστικής μίσθωσης, ενόσω αυτά είναι ακόμα σε ισχύ, και εφόσον δεν επέρχεται καμία άλλη μεταβολή στη σύμβαση.
  15. Σε περίπτωση που ο μισθωτής χρονομεριστικής μίσθωσης (timesharing) ακινήτου υπεκμισθώσει το ακίνητο σε τρίτο πρόσωπο με συμβολαιογραφικό έγγραφο, χωρίς να συμβάλλεται ο κύριος του ακινήτου.
  16. Σε περίπτωση που ο μισθωτής ακινήτου υπεκμισθώσει το ακίνητο σε τρίτο πρόσωπο με συμβολαιογραφικό έγγραφο, χωρίς να συμβάλλεται ο κύριος αυτού.
  17. Σε περίπτωση μεταγραφής του πρακτικού συμβιβαστικής επίλυσης διαφοράς.
  18. Σε περίπτωση τροποποίησης συμβολαίου ως προς το τίμημα, εφόσον δεν μεταβάλλεται κανένα περιγραφικό στοιχείο του ακινήτου καθώς το ονοματεπώνυμο, το πατρώνυμο ή ο αριθμός φορολογικού μητρώου συμβαλλόμενου.
  19. Σε περίπτωση μεταβίβασης ακινήτου από εργολάβο, μετά από την μεταβίβαση των ποσοστών του εργολαβικού του ανταλλάγματος προς αυτόν από τον οικοπεδούχο, για τα έτη για τα οποία υποχρέωση δήλωσης του ακινήτου είχε ο οικοπεδούχος.

 

ΑΑΔΕ: Παρατάσεις προθεσμιών λόγω πανδημίας

Με Αποφάσεις του Διοικητή της ΑΑΔΕ προβλέπονται οι ακόλουθες παρατάσεις:

1. Παρατείνεται, έως την 26η Φεβρουαρίου 2021, η προθεσμία υποβολής των παρακάτω δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής την 31η Δεκεμβρίου 2020:

  • Τροποποιητικές δηλώσεις για ποσά αγροτικών επιδοτήσεων, που ανάγονται σε προηγούμενα έτη, εφόσον η βεβαίωση για τα εν λόγω ποσά εκδόθηκε από τον ΟΠΕΚΕΠΕ εντός του 2020.
  • Δηλώσεις φορολογικού έτους 2019 σε περίπτωση θανάτου του φορολογούμενου για τις οποίες υπόχρεοι σε υποβολή είναι οι κληρονόμοι του.
  • Δηλώσεις φορολογούμενων των οποίων έγινε δεκτό το αίτημα μεταφοράς της φορολογικής τους κατοικίας στην αλλοδαπή εντός του 2020 ή δεν έγινε δεκτό το αίτημά τους λόγω του γεγονότος ότι τα δικαιολογητικά που προσκόμισαν εμπρόθεσμα δεν κρίθηκαν επαρκή και ακριβή.
  • Τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος που υποβάλλονται από μισθωτούς ή συνταξιούχους με αναδρομικά μισθών ή συντάξεων προηγουμένων ετών, αναδρομικά επιδομάτων ανεργίας, αμοιβών ιατρών του ΕΣΥ από απογευματινά ιατρεία νοσοκομείων του ΕΣΥ, κ.λ.π. εφόσον οι βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων εκδόθηκαν εντός του 2020.
  • Τροποποιητικές δηλώσεις που υποβάλλονται εκπρόθεσμα, εξαιτίας εκπρόθεσμης αποστολής αρχικού ή τροποποιητικού ηλεκτρονικού αρχείου στην Α.Α.Δ.Ε., από τον φορέα που έχει την υποχρέωση, και οι οποίες θεωρούνται εμπρόθεσμες, εφόσον η βεβαίωση από τον φορέα εκδόθηκε ή τροποποιήθηκε εντός του 2020.

Οι δηλώσεις αυτές πρέπει να υποβληθούν στην αρμόδια ΔΟΥ:

– με ψηφιακή απεικόνιση (scan) μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή

– με φυσικό φάκελο ταχυδρομικά (με συστημένη επιστολή ή υπηρεσία ταχυμεταφοράς) :

2. Παρατείνεται έως την 29η Ιανουαρίου 2021 η προθεσμία για την διόρθωση λαθών ή παραλείψεων της «Δήλωσης Covid» ή και της «Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας», που αφορούν στους μήνες Μάρτιο έως και Αύγουστο 2020, για τους εκμισθωτές ακινήτων που έχουν λάβει σχετική ειδοποίηση από τη Φορολογική Διοίκηση.

3. Παρατείνεται έως την 26η Φεβρουαρίου 2021, η προθεσμία υποβολής δηλώσεων τέλους διενέργειας ψυχαγωγικών τεχνικών παιγνίων με παιγνιόχαρτα, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής την 31η Δεκεμβρίου 2020.

Διαβάστε αναλυτικά: Α. 1301/31-12-2020  & Α. 1302/31-12-2020

Αθήνα, 14/12/2020
Αριθμ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.69/138/οικ.22959

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

Ταχ. Δ/νση: Βασ. Σοφίας 15
Τ.Κ. 106 74 Αθήνα
Τηλέφωνα: Για υπαλλήλους και υπηρεσίες του Δημοσίου:
213131-3337,-3340, -3378, -3215,-3212,-3373, -3315 Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλέφωνα: Για τους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού: 213 1364382(για μόνιμο προσωπικό), 2131364323, 2131364372, 2131364327, 2131364367 (για προσωπικό ιδιωτικού δικαίου), 2131364-029,-030
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΘΕΜΑ: Μέτρα και ρυθμίσεις στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού – 26η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

Σχετ.: Όλες οι σχετικές με το θέμα εγκύκλιες οδηγίες της Υπηρεσίας μας (βλ. Παράρτημα).

1. ΜΕΤΡΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΤΟΥ COVID-19

Σε συνέχεια των σχετικών με το θέμα εγκυκλίων, σας γνωρίζουμε ότι εκδόθηκε η αρ. Αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ.80189/12.12.2020 (ΦΕΚ Β’ 5486) ΚΥΑ με θέμα «Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας για το διάστημα από την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2020 και ώρα 6:00 έως και την Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2021 και ώρα 6:00»,

Στις διατάξεις της περ. 2 της παρ. 1 του άρ. 1 της ως άνω Κ.Υ.Α. προβλέπονται εκ νέου τα εξής:

«1. Προς τον σκοπό αντιμετώπισης της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 θεσπίζονται τα ακόλουθα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας ανά πεδίο δραστηριότητας:

Α/Α ΠΕΔΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
(…)
2. Δημόσιες υπηρεσίες • Λειτουργία με το αναγκαίο προσωπικό για την παροχή της υπηρεσίας ή την εκπλήρωση του έργου σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις.
• Υποχρεωτική προστασία υπαλλήλων που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου με χορήγηση ειδικής άδειας απουσίας και παροχή τηλεργασίας, όπου είναι εφικτό.
• Υποχρεωτική τηλεργασία στο μέγιστο δυνατό ποσοστό, εφόσον συνάδει προς τη φύση των καθηκόντων, επιπλέον των υπαλλήλων που ανήκουν σε ομάδα αυξημένου κινδύνου.
• Εξυπηρέτηση κοινού μόνο σε επείγουσες περιπτώσεις και υποχρεωτικά κατόπιν ραντεβού.
• Τήρηση απόστασης ενάμισι (1,5) μέτρου.
• Συνεδριάσεις μέσω τηλεδιάσκεψης των συλλογικών οργάνων. Κατά τη λειτουργία συλλογικών οργάνων που διενεργούν διαδικασίες, στις οποίες προβλέπεται συνέντευξη, αυτή διενεργείται με την χρήση ηλεκτρονικών μέσων χωρίς τη φυσική παρουσία του καλούμενου σε συνέντευξη. Στην περίπτωση αυτή το συλλογικό όργανο ορίζει τους αναγκαίους όρους και τις προϋποθέσεις για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας της διαδικασίας αναφορικά με την ταυτοπροσωπία του καλούμενου και τη μη υποβοήθησή του από εξωγενείς παράγοντες.
• Διενέργεια συναντήσεων εργασίας τηρουμένης της απόστασης του ενάμισι (1,5) μέτρου και με τη συμμετοχή έως επτά (7) ατόμων.

Τα ως άνω προβλεπόμενα μέτρα είναι τα ίδια ακριβώς που ίσχυαν με τις προηγούμενες σχετικές ΚΥΑ (ΦΕΚ Β’ 5255, ΦΕΚ Β’ 5350).

Επιπλέον, διευκρινίζονται τα εξής:

• Ως προς τις βεβαιώσεις κίνησης, οι αρμόδιες διευθύνσεις προσωπικού θα πρέπει να προβούν σε έκδοση νέων βεβαιώσεων για το χρονικό διάστημα ισχύος των σχετικών μέτρων, όπως προβλέπεται στην ισχύουσα ΚΥΑ και βάσει των οδηγιών που έχουν δοθεί σχετικώς με τις προηγούμενες σχετικές με το θέμα εγκυκλίους. Λαμβάνοντας υπόψη ότι στο ως άνω χρονικό διάστημα περιλαμβάνεται και η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων- Πρωτοχρονιάς και Θεοφανίων, κατά την οποία οι υπάλληλοι κατά κανόνα κάνουν χρήση της κανονικής τους άδειας, θα πρέπει οι αρμόδιες υπηρεσίες να προβούν σε πλάνο εργασιών λαμβάνοντας υπόψη και την παράμετρο αυτή, η οποία και θα προσδιορίζει το χρονικό διάστημα που θα αφορά η εκάστοτε χορηγούμενη βεβαίωση κίνησης.

• Ως προς τη διεξαγωγή των εκλογών για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων: Δεδομένων των επιδημιολογικών δεδομένων και των νέων μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού, σε συνέχεια των αρ. 21, 24 και 25 σχετικών εγκυκλίων της Υπηρεσίας μας, με τις οποίες κρίθηκε απαραίτητη η αναβολή της διεξαγωγής της ψηφοφορίας για την ανάδειξη των αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων στα υπηρεσιακά συμβούλια κατ’ εφαρμογή της αριθμ.ΔΙΚΠΡ/Φ.80/30/8703/16.9.1988 (Β’684) απόφασης και δεδομένης της κρισιμότητας των επιδημιολογικών δεδομένων, κρίνεται εκ νέου απαραίτητη η αναβολή της διεξαγωγής της ψηφοφορίας που έχει καθοριστεί να διεξαχθεί έως τέλος Δεκεμβρίου, με τη διαδικασία, όπως έχει διευκρινιστεί στην 21η εγκύκλιο.

Εν προκειμένω, σας γνωρίζουμε ότι σχετικά με το εν λόγω ζήτημα, θα ακολουθήσουν άμεσα νεώτερες οδηγίες από την Υπηρεσία μας.

2. ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ

Κατόπιν ερωτημάτων που τίθενται στην Υπηρεσία μας σχετικά με τη χορήγηση της άδειας ειδικού σκοπού κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, οπότε και οι σχολικές μονάδες δεν θα λειτουργούν λόγω διακοπών, σας γνωρίζουμε ότι θα ήταν δυνατόν να εγκριθεί για την περίοδο αυτή η άδεια ειδικού σκοπού εφόσον ο υπάλληλος ζητήσει άδεια για την εορταστική περίοδο και ταυτόχρονα αποδείξει ότι κατά το ως άνω χρονικό διάστημα δεν είναι δυνατή η φροντίδα των τέκνων από έτερο πρόσωπο (πχ σύζυγο) και σε κάθε περίπτωση για το χρονικό διάστημα της αιτούμενης άδειας δεν διαθέτει επαρκές υπόλοιπο κανονικής άδειας ή οποιασδήποτε άλλης άδειας δικαιούται (ιδίως αιμοδοτική ή υπηρεσιακή), η οποία θα πρέπει να χορηγηθεί μέχρι τέλος του έτους. Η ως άνω κατ’ εξαίρεση χορήγηση της άδειας ειδικού σκοπού αφορά αποκλειστικά το χρονικό διάστημα έως και τις 31/12/2020, καθώς από 1/1/2021 στοιχειοθετείται το δικαίωμα κανονικής άδειας του έτους 2021.

Επίσης, επισημαίνεται ότι τόσο κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων όσο και κατά την περίοδο των Χριστουγέννων δεν είναι κατ’ αρχήν δυνατή η χορήγηση της άδειας για την παρακολούθηση της σχολικής επίδοσης των τέκνων, εκτός από τις περιπτώσεις α) που αποδεικνύεται από τον γονέα η υποχρέωση εξ αποστάσεως συνάντησης του γονέα για την παρακολούθηση της σχολικής επίδοσης του τέκνου του και β) για τη συμπλήρωση της 4ης ημέρας στο πλαίσιο της κατ’ εξαίρεση χορήγησης της άδειας ειδικού σκοπού κατά τα ανωτέρω.

3. ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1. Οι αποδέκτες της παρούσας εγκυκλίου παρακαλούνται να την κοινοποιήσουν, με κάθε πρόσφορο τρόπο, στους υπαλλήλους και σε όλους τους φορείς που υπάγονται ή εποπτεύονται από αυτούς.

2. Οι υπάλληλοι θα απευθύνονται αποκλειστικά στις Διευθύνσεις Προσωπικού, στις οποίες υπάγονται δεδομένου ότι είναι αδύνατη η υπαγωγή των πραγματικών περιστατικών στις εφαρμοστέες κατά περίπτωση έκτακτου χαρακτήρα ρυθμίσεις από την Υπηρεσία μας.

Εφόσον ανακύπτουν ερωτήματα, τα οποία δεν καλύπτονται από τις οδηγίες που έχουν δοθεί με τις σχετικές εγκυκλίους, οι Διευθύνσεις Προσωπικού αποκλειστικά θα απευθύνονται για περαιτέρω πληροφορίες ή διευκρινίσεις στην Υπηρεσία μας, στις πληροφορίες που αναγράφονται στην παρούσα εγκύκλιο. Κατόπιν των ανωτέρω, επισημαίνεται ότι δεδομένων των συνθηκών έκτακτης λειτουργίας των Υπηρεσιών με το απολύτως απαραίτητο προσωπικό, η Υπηρεσία μας θα επιλαμβάνεται επί μεμονωμένων ερωτημάτων υπαλλήλων, τα οποία αποστέλλονται απευθείας στο Υπουργείο, μόνο εφόσον αποδεικνύεται ότι έχει λάβει σχετικώς γνώση η Υπηρεσία του υπαλλήλου ή εφόσον συνοδεύονται από την άποψη της Υπηρεσίας, όπου και θα εκτίθενται τα πραγματικά περιστατικά.

Οι Διευθύνσεις Προσωπικού για θέματα του προσωπικού και των Υπηρεσιών του Δημοσίου θα αποστέλλουν κατά προτεραιότητα τυχόν ερωτήματα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..">Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

3. Ειδικότερα, όσον αφορά στην αποστολή ερωτημάτων που αφορούν σε υπαλλήλους και υπηρεσίες ΟΤΑ, οι υπάλληλοι θα απευθύνονται αποκλειστικά στη Διεύθυνση Προσωπικού του φορέα τους. Σε περιπτώσεις που οι αρμόδιες υπηρεσίες προσωπικού κρίνουν ότι δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν ζητήματα που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή των εγκύκλιων οδηγιών, θα απευθύνονται αποκλειστικά στις οικείες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και, εφόσον κριθεί απαραίτητο, οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις θα επικοινωνούν με τη Διεύθυνση Προσωπικού Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου για περαιτέρω διευκρινίσεις μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή στους σχετικούς τηλεφωνικούς αριθμούς για τους ΟΤΑ που αναγράφονται στις πληροφορίες της παρούσας. Κατόπιν των ανωτέρω, επισημαίνεται ότι μεμονωμένα ερωτήματα υπαλλήλων, τα οποία αποστέλλονται απευθείας στο Υπουργείο, δεν θα απαντώνται.

4. Η Υπηρεσία μας δεν επιλαμβάνεται ερωτημάτων για θέματα της παρούσας εγκυκλίου που αφορούν το πάσης φύσεως ένστολο προσωπικό, τους εκπαιδευτικούς και το διοικητικό προσωπικό των σχολικών μονάδων, τους εργαζομένους που υπηρετούν στο Υπουργείο Υγείας, σε φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας, στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, στις ανώνυμες εταιρείες ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ, ΟΣΕ, ΟΑΣΘ, Αττικό Μετρό, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Εγνατία, καθώς και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς εν προκειμένω αρμόδιοι αποκλειστικά είναι οι φορείς, στους οποίους ανήκουν οργανικά οι εν λόγω υπάλληλοι και δεδομένης της ιδιαιτερότητας και κρισιμότητας των συνθηκών, στις οποίες καλούνται να ανταποκριθούν.

5. Η παρούσα εγκύκλιος έχει αναρτηθεί κεντρικά στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών, www.ypes.gr, καθώς και στη διαδρομή «Ανθρώπινο Δυναμικό Δημοσίου Τομέα – Ανθρώπινο Δυναμικό».

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ:
ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ:

1) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/108/οικ.7874/12.3.2020 (ΑΔΑ: ΩΦΠΩ46ΜΤΛ6-87Χ),
2) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/109/οικ.8000/16.3.2020 (ΑΔΑ: ΩΤΣΟ46ΜΤΛ6-6Ι1),
3) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/110/οικ.8189/20.3.2020 (ΑΔΑ: 6Δ8Ι46ΜΤΛ6-8ΞΩ),
4) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/111/οικ.8196/23.3.2020 (ΑΔΑ: 6Ω4Υ46ΜΤΛ6-ΖΕΒ),
5) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/112/οικ. 8632/2.4.2020 (ΑΔΑ: ΩΗ5446ΜΤΛ6-ΟΩΧ),
6) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/113/9246/29.4.2020 (ΑΔΑ:6ΣΜ046ΜΤΛ6-Ο14),
7) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/114/9708/8.5.2020 (ΑΔΑ: ΨΘΓΘ46ΜΤΛ6-ΘΘΦ),
8) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/115/9670/18.5.2020 (ΑΔΑ: ΨΩ4446ΜΤΛ6-ΠΡΧ),
9) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/116/10486/26.5.2020 (ΑΔΑ: 62Η746ΜΤΛ6-ΓΜΛ),
10) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/118/11134/29.5.2020 (ΑΔΑ: ΩΒ3Π46ΜΤΛ6-Ε9Ψ),
11) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/119/οικ.11682/9.6.2020 (ΑΔΑ: 9Β3Π46ΜΤΛ6-Χ5Α),
12) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/120/12705/30-6-2020 (ΑΔΑ: 6ΙΤΠ46ΜΤΛ6-ΙΡΘ),
13) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/123/14268/29.7.2020 (ΑΔΑ: ΩΛΟΟ46ΜΤΛ6-ΘΜΨ),
14) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/124/οικ.15984/17.8.2020 (ΑΔΑ: 9ΠΙ946ΜΤΛ6-ΝΟΒ),
15) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/125/16452/31.8.2020 (ΑΔΑ: Ψ6Μ246ΜΤΛ6-ΜΕΦ),
16) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/126/16316/20.9.2020 (ΑΔΑ: ΩΩΔΩ46ΜΤΛ6-2ΞΧ),
17) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/127/17682/22.9.2020 (ΑΔΑ: ΨΧ6Θ46ΜΤΛ6-8Ε0),
18) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/128/17765/2.10.2020 (ΑΔΑ: 9ΣΧΒ46ΜΤΛ6-Ρ3Π),
19) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/129/18771/13.10.2020 (ΑΔΑ: 9ΠΨΤ46ΜΤΛ6-ΧΞΤ),
20) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/131/οικ.19907/23.10.2020 (ΑΔΑ: 66Κ046ΜΤΛ6-ΤΙ9),
21) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/132/οικ.20413/3.11.2020 (ΑΔΑ: Ω2Δ946ΜΤΛ6-72Η),
22) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/133/οικ. 20764/7.11.2020 (ΑΔΑ: Ψ48Γ46ΜΤΛ6-ΛΣΡ),
23) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/134/οικ. 21190/13.11.2020 (ΑΔΑ: ΨΞ8046ΜΤΛ6-5ΩΙ).
24) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/136/οικ. 22080/30.11.2020 (ΑΔΑ:ΩΓ3Π46ΜΤΛ6-ΑΘ1),
25) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/137/οικ. 22414/7.12.2020 (ΑΔΑ:ΨΝΣΚ46ΜΤΛ6-5Ξ2).

 

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση ΔΔΑΔ Α 1134399 ΕΞ 2020 σχετικά με τον καθορισμό του ωραρίου εργασίας, των βαρδιών και των ωρών εισόδου του κοινού σε Υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), για την αντιμετώπιση της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού και λοιπών εξαιρετικών περιπτώσεων.

Το ωράριο εργασίας και τις βάρδιες των υπαλλήλων των Περιφερειακών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.) της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης (Γ.Δ.Φ.Δ.) καθώς και τις ώρες εισόδου του κοινού σε αυτές από 23/11/2020 και καθ’ όλη την περίοδο εφαρμογής των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού και για όσο χρονικό διάστημα διαρκούν τα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, ως εξής:

Ι. Ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των υπαλλήλων: 07:00-19:00.

Ο Προϊστάμενος της υπηρεσίας καταρτίζει πλάνο εργασίας, συνεκτιμώντας αφενός τις αρμοδιότητες, την αποστολή λειτουργίας της υπηρεσίας και την εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος αφετέρου τις έκτακτες κάθε φορά υγειονομικές εξελίξεις, την ανάγκη περιορισμού διάδοσης του κορωνοϊού, την προστασία του συνόλου των εργαζομένων και δη των ομάδων αυξημένου κινδύνου. Για τον προγραμματισμό της πρωινής και της απογευματινής βάρδιας λαμβάνεται υπόψη η αποσυμφόρηση τόσο των υπηρεσιών όσο και των μέσων μαζικής μεταφοράς, ιδίως για τις περιπτώσεις εκείνες που απαιτείται η χρήση αυτών για την προσέλευση και την αποχώρηση από τον χώρο της υπηρεσίας.

Για το προσωπικό της πρωινής βάρδιας ισχύουν τα διακριτά ωράρια εργασίας 07:00 -15:00, 08:00-16:00 και 09:00-17:00.

Η παροχή εργασίας διεξάγεται εκ περιτροπής σε πρωινή βάρδια, απογευματινή βάρδια και εξ αποστάσεως εργασία. Η εναλλαγή γίνεται τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση ή και σε συντομότερα διαστήματα, εφόσον αυτό είναι απολύτως αναγκαίο για την εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας. Σημειώνεται ότι για τον υπολογισμό του προσωπικού που παρέχει την εργασία σε βάρδιες δεν συμπεριλαμβάνονται οι υπάλληλοι που ανήκουν σε ομάδα αυξημένου κινδύνου και δεν δύνανται να παρέχουν εξ αποστάσεως εργασία λόγω των καθηκόντων τους, οι υπάλληλοι που τελούν σε μακροχρόνιες άδειες και οι τελούντες σε άδεια ειδικού σκοπού.

Βάσει των ανωτέρω οι βάρδιες διαμορφώνονται ως κάτωθι:

– Στην πρωινή βάρδια (07:00-15:00, 08:00-16:00, 09:0017:00), παρευρίσκεται στο κτίριο της υπηρεσίας ποσοστό μεταξύ 33% και 44% του συνόλου του προσωπικού.

– Στην απογευματινή βάρδια (10:00-14:00 και 15:0019:00), συμμετέχει ποσοστό μεταξύ του 23% και 33% του συνόλου του προσωπικού.

Το σύνολο των υπαλλήλων που παρευρίσκονται στο κτίριο της υπηρεσίας στις δύο ως άνω βάρδιες ημερησίως δεν δύναται να υπερβαίνει το 67% του συνόλου του προσωπικού που υπηρετεί στην εν λόγω υπηρεσία.

Το υπόλοιπο προσωπικό, ήτοι το 33% αυτού, παρέχει εξ αποστάσεως εργασία (κυρίως ελεγκτές, ευπαθείς ομάδες που δύνανται να παρέχουν εξ αποστάσεως εργασία κ.λπ.).

Οι υπάλληλοι της απογευματινής βάρδιας παρέχουν εξ αποστάσεως εργασία κατά το πρώτο τετράωρο της βάρδιας (ήτοι 10:00-14:00) και αυτοπροσώπως στην υπηρεσία για το υπόλοιπο της βάρδιας (ήτοι 15:00-19:00).

ΙΙ. Οι ώρες λειτουργίας για τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.) διαμορφώνονται ως εξής:

1) Ώρες εισόδου του κοινού: 08.00-17.00.

2) Οι ταμειακές συναλλαγές πραγματοποιούνται από 08.00 έως 15.00.

3) Μεταξύ των ωρών 17:00 και 19:00 εξυπηρετούνται μόνο κλήσεις προς τη Γραμματεία των Δ.Ο.Υ. για τον προγραμματισμό συναντήσεων.

Το συναλλασσόμενο κοινό προσέρχεται στις ως άνω Υπηρεσίες μόνο κατόπιν προηγούμενης συνεννόησης (ραντεβού) και εφόσον το αίτημά τους δεν δύναται να ικανοποιηθεί με άλλο τρόπο, κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις των άρθρων 2, 3, 4 της υπό στοιχεία ΔΔΑΔ Α 1037653 ΕΞ 2020/13.3.2020 (Β’ 858) απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.

2. Οι υπόλοιπες υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε., με ευθύνη του εκάστοτε Προϊσταμένου, λειτουργούν με το αναγκαίο προσωπικό, προς παροχή αυτοπρόσωπης εργασίας, προκειμένου να επιτυγχάνεται ο προβλεπόμενος σκοπός τους και η εκπλήρωση του έργου τους, σε ποσοστό που δεν θα ξεπερνάει το 50%.

3. Σε άκρως εξαιρετικές περιπτώσεις οι Υπηρεσίες, με ειδική αιτιολογημένη έκθεση του Προϊσταμένου τους, δύνανται στο πλάνο εργασιών τους να αιτιολογούν την ανάγκη παρέκκλισης από τα ως άνω ποσοστά. Σε αυτή την περίπτωση το εν λόγω πλάνο εργασίας θα κοινοποιείται στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Γ.Δ.Α.Δ.Ο.

4. Οι διατάξεις της παρούσας απόφασης ισχύουν από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Εγκύκλιο, με την οποία υπενθυμίζεται ο τρόπος λειτουργίας των υπηρεσιών του δημοσίου τομέα στο πλαίσιο εφαρμογής των μέτρων περιορισμού διασποράς του κορωνοϊού και διευκρινίζονται περιπτώσεις που αφορούν την εξυπηρέτηση του κοινού, τη χρήση τηλεργασίας και τις δυνατότητες αδειών ειδικού σκοπού και αλλαγής ωραρίου για τους γονείς που έχουν παιδιά σε σχολικές μονάδες, οι οποίες έχουν αναστείλει πλήρως τη λειτουργία τους, υπέγραψε ο υπουργός Εσωτερικών.

Σε ό,τι αφορά στους γονείς, στην εγκύκλιο υπενθυμίζεται ότι είναι σε ισχύ οι διατάξεις του άρθρου 5 της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν.4682/2020, όπως εν συνεχεία τροποποιήθηκε και ισχύει, και στις οποίες προβλέπεται, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις, η χορήγηση στους γονείς υπαλλήλους άδειας ειδικού σκοπού ή της διευκόλυνσης του μειωμένου ωραρίου που προβλέπεται στην παρ. 4 του ίδιου άρθρου.

Επιπλέον, στις περιπτώσεις αυτές και υπό τις συνθήκες της πανδημίας, οι οποίες καθιστούν σχεδόν αδύνατη πλέον τη χορήγηση αδειών λόγω εξάντλησης αυτών, οι Υπηρεσίες θα προβαίνουν, εφόσον το επιθυμεί ο υπάλληλος γονέας, στην κατά προτεραιότητα παροχή εξ αποστάσεως εργασίας, όπου αυτό είναι εφικτό βάσει των καθηκόντων που ασκεί ο/η υπάλληλος ή στην εκ περιτροπής παροχή εργασίας. Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι οι υπάλληλοι αυτοί δύνανται να παρέχουν την εργασία τους σε ωράριο διαφορετικό από το παγίως προβλεπόμενο, εφόσον αυτό συνάδει τόσο με την προστασία των τέκνων όσο και με την εξυπηρέτηση των αρμοδιοτήτων της δημόσιας υπηρεσίας.

Επισημαίνεται ότι όλες οι δημόσιες υπηρεσίες θα πρέπει να διαθέτουν ανά πάσα στιγμή έκθεση/πλάνο εργασιών που θα αποδεικνύει ότι λειτουργούν μόνο με το απολύτως απαραίτητο προσωπικό, ενώ θα αναφέρει και τους εργαζόμενους που έχουν τεθεί σε καθεστώς τηλεργασίας. Για την τήρηση δε της ανωτέρω υποχρέωσης επισημαίνεται ότι θα διενεργούνται εντατικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές.

Το προσωπικό που θα παρέχει εργασία με αυτοπρόσωπη παρουσία θα είναι το
απολύτως αναγκαίο. Δεδομένης της σχετικής αυτής πρόβλεψης, την οποία υποχρεούνται να τηρήσουν οι φορείς, εξυπακούεται ότι δεν δύναται να προσδιοριστεί εκ των προτέρων σε τι ποσοστό θα ανέρχεται το αναγκαίο αυτό προσωπικό, καθώς η ιδιαιτερότητα κάθε φορέα και οι αρμοδιότητες που καλείται να ασκήσει τελούν σε αποκλειστική γνώση του επικεφαλής
εκάστης δημόσιας υπηρεσίας. Δεδομένου ότι μέχρι και την ένταξη σε χώρας σε ένα ενιαίο
επιδημιολογικό επίπεδο, με την ακριβώς προηγούμενη χρονικά απόφαση (Β΄ 4829) το
ποσοστό αυτό για τις περιοχές υψηλού επιδημιολογικού κινδύνου είχε προσδιοριστεί στο 50%, είναι αυτονόητο ότι το ποσοστό αυτό δεν δύναται να είναι υπό τις παρούσες επιδημιολογικές συνθήκες σε καμία περίπτωση μικρότερο του 50%.

Επισημαίνεται ότι το ποσοστό τηλεργασίας δεν δύναται να είναι, υπό τις παρούσες επιδημιολογικές συνθήκες, σε καμία περίπτωση μικρότερο του 50%.

Διευκρινίζεται, επιπλέον, το εξής: η προστασία των ομάδων αυξημένου κινδύνου με χορήγηση ειδικής άδειας απουσίας και παροχή τηλεργασίας, όπου είναι εφικτό, κατά τη ρητή πρόβλεψη της σχετικής ΚΥΑ, δεν τελεί πλέον στη διακριτική ευχέρεια του αιτούντος, αλλά αποτελεί υποχρέωση της Διοίκησης.

Καθίσταται σαφές ότι το κοινό εξυπηρετείται μόνο σε επείγουσες περιπτώσεις και υποχρεωτικά κατόπιν ραντεβού. Εξυπακούεται, ωστόσο, ότι θα πρέπει να εξασφαλιστεί από τις υπηρεσίες ο τρόπος που θα προγραμματίζονται τα ραντεβού και η ευρεία ενημέρωση των ενδιαφερομένων πολιτών. Ειδικότερα, θα πρέπει οι υπηρεσίες με σχετικές αναρτήσεις στις ιστοσελίδες τους ή με οποιονδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο να ενημερώνουν τους πολίτες για τη δυνατότητά τους να επικοινωνούν με τις δημόσιες υπηρεσίες σε συγκεκριμένα τηλέφωνα και σε συγκεκριμένη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προκειμένου να προγραμματίσουν ραντεβού.

Γενικότερα και προκειμένου να επιτυγχάνεται ευχερέστερα η εξυπηρέτηση των πολιτών παρακαλούνται τόσο οι πολίτες όσο και οι δημόσιες υπηρεσίες, για την αξιοποίηση κατά προτεραιότητα των δυνατοτήτων που παρέχει η επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Επισυνάπτεται η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 13112020.

top