28ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΕ-ΔΟΥ

29 synedrio poy doy

Η ΔΑΚΕ ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ!!!

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΑΚΕ

 

ΕΚΛΟΓΕΣ ΥΠΗΡEΣΙAΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ 2021

ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 14/10 ΔΑΚΕ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ Β΄ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΑΑΔΕ

dake yphresiaka aade 2021

ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΜΑΧΗ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΜΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ, ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ & ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ.

ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΔΑΚΕ ΕΦΟΡΙΑΚΩΝ

                                                

ΕΚΛΟΓΕΣ ΥΠΗΡEΣΙAΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ 2018

ΜΕΓΑΛΗ ΝΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ!!!!! H ΔΑΚΕ ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟ Β΄ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΤΗΣ ΑΑΔΕ

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛEΣΜΑΤΑ

                                                 

27ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΕ-ΔΟΥ

27o synedrio POE DOY 1

Η ΔΑΚΕ ΠΡΩΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ!!!

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΑΚΕ

Συνεντεύξεις

koupkas michalis DETH 2018 3

 Μιχάλης  Κούπκας:       "Θέσαμε τα   προβλήματά μας για πολλοστή φορά στην 4ωρη συνάντηση με τον Πρωθυπουργό"

Michalis koupkas synenteyxh TV100 15.02.2018 1

 Μιχάλης  Κούπκας:      "Είμαστε κάθετα    αντίθετοι στις συγχωνεύσεις των εφοριών και στους e-πλειστηριασμούς."

synenteyxh mixalh koupka sth dhmokratia 1

 Μιχάλης  Κούπκας: "Η   φορολογική   νομοθεσία είναι ένας λαβύρινθος!!!"

rena yfanth ston antena gia tis epitheseis 1

 Ρένα Υφαντή:  "Ζητάμε νομική  κάλυψη και τη  παραδειγματική τιμωρία των δραστών"

athina 984 mixalhs koupkas 1

 Μιχάλης  Κούπκας:  "Απαιτούμε από το Υπ. Οικ. και την Α.Α.Δ.Ε. εδώ και 2,5 χρόνια νομική θωράκιση και αυστηροποίηση ποινικού πλαισίου"

dionyshs georgiopoylos on line skai 2

 Διονύσης  Γεωργιόπουλος:  "Η πολιτεία  οφείλει να μας προστατέψει για να κάνουμε απρόσκοπτα τη δουλειά μας, πριν θρηνήσουμε θύματα."

mixalis koupkas sto SKAI gia thn pyrobolismoys kata eforiakwn sto Bolo 1 Μιχάλης  Κούπκας:  "Δεν αρκούν  οι υποσχέσεις και τα λόγια, όταν βγαίνουν τα όπλα. Απαιτούμε από το Υπ. Οικ. και την Α.Α.Δ.Ε. λήψη μέτρων εδώ και τώρα."

mpamphs kaoykis 4

 Μπάμπης  Καούκης: "Σε  κατάσταση  φρενίτιδας οι εφοριακοί υπάλληλοι"

mixalis koupkas aoploi sth maxh ths forodiafyghs

 Μιχάλης  Κούπκας: "Οι  εφοριακοί  βγαίνουν για θερινό σαφάρι χωρίς καν χρήματα για τις βενζίνες, άοπλοι στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής"

Rena Yfanth diamartyria gia misthologikh exomoish 1

 Ρένα Υφαντή:  "Η ανοχή μας  έχει τελειώσει.  Απαιτούμε από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Τσακαλώτο και τον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. τη μισθολογική εξομοίωση ΟΛΩΝ των συναδέλφων"

mixalhs koupkas tv100 synenteyxh gia prophlakismoys 1 Μιχάλης  Κούπκας: "Τι  άλλο πρέπει  να συμβεί για να προστατέψει επιτέλους η πολιτική ηγεσία του Υπ.Οικ. και ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε. τους υπαλλήλους που έχουν ριχθεί στη μάχη ενάντια στη φοροδιαφυγή χωρίς όπλα και παντελώς απροστάτευτοι"

Mixalhs Koupkas Tax Forum 2016 2

 Μιχάλης  Κούπκας: "Αν  είχε εφαρμοστεί  το μέτρο του πλαστικού χρήματος δεν θα χρειαζόταν να ψηφιστεί το συμπληρωματικό μνημόνιο και ο δημοσιονομικός κόφτης"

tragkas georgiopoylos 3 Διονύσης  Γεωργιόπουλος  "H φοροδοτική  ικανότητα των Ελλήνων έχει εξαντληθεί από την υπερφορολόγηση"

 zdfΜιχάλης  Κούπκας: "Η  φοροδιαφυγή  διαθέτει ένα πυρηνικό οπλοστάσιο και εμείς προσπαθούμε να την κυνηγήσουμε με σφεντόνες"

 Περισσότερα...

Εφοριακά...

Μετά από επαφές με τον ΕΟΔΥ αναμένεται να εξεταστούν και οι περίπου 55 εργαζόμενοι. Τι δήλωσε ο πρόεδρος των εφοριακών Μιχάλης Κούπκας

Κλειστή θα παραμείνει και αύριο η Α’ ΔΟΥ Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, μετά το θετικό κρούσμα κορωνοϊού που διαγνώστηκε σε υπάλληλο. Η γυναίκα παρουσιάζει ήπια συμπτώματα και βρίσκεται σε κατ’οίκον περιορισμό.

Εκτός από την εργαζόμενη της εφορίας, η οποία βρέθηκε τις προηγούμενες ημέρες θετική στην Covid-19, σήμερα αναμένονται και τα αποτελέσματα από άλλους τρεις εργαζόμενους.

Παράλληλα, μετά από επαφές που πραγματοποιήθηκαν με τον ΕΟΔΥ αναμένεται να εξεταστούν και οι περίπου 55 εργαζόμενοι στη συγκεκριμένη ΔΟΥ.

Σήμερα η Α’ ΔΟΥ κατέβασε ρολά και έμεινε κλειστή, προκειμένου να εφαρμοστούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα και η απολύμανση των χώρων. Στην είσοδο της πολυκατοικίας που βρίσκεται η εφορία έχει αναρτηθεί σχετική ανακοίνωση.

«Αυτονόητο το να παραμείνει κλειστή η ΔΟΥ μέχρι να έχουμε τα τελικά αποτελέσματα των εξετάσεων όλων των εργαζόμενων. Ήταν κάτι που το ζητήσαμε από την πρώτη στιγμή. Ακόμα κι αν δεν υπάρχουν συμπτώματα όλοι οι συνάδελφοι θα πρέπει να κάνουν το τεστ για να είμαστε σίγουροι. Τυχόν καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής δηλώσεων μπορούν να παραταθούν σε τέτοιες περιπτώσεις ανωτέρας βίας.

Τα έσοδα και οι εισπράξεις δεν είναι το ζητούμενο όταν πρόκειται για την υγεία των εργαζόμενων και των εξυπηρετούμενων πολιτών. Η διοίκηση της ΑΑΔΕ οφείλει να βγει μπροστά και εξαντλήσει κάθε μέτρο προκειμένου να διασφαλίσει την υγειονομική προστασία των υπαλλήλων της», υπογράμμισε σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Συλλόγου Εφοριακών Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Κιλκίς Μιχάλης Κούπκας.

Πηγή: https://www.voria.gr/

 

ΔΙΔΑΔ/Φ.69/123/14268/29.7.2020
Μέτρα και ρυθμίσεις στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού

Αθήνα, 29/7/2020
Αριθμ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.69/123/14268ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ

Ταχ. Δ/νση : Βασ. Σοφίας 15
Τ.Κ. 106 74 Αθήνα
Τηλέφωνο: 213 1313337,-3340, -3378, -3403,
-3215,-3212,-3373, -3315, -3394
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Για τους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού:
Τηλέφωνο: 213 1364382 (για μόνιμο προσωπικό),
2131364323 (για προσωπικό ιδιωτικού δικαίου),
2131364-029, -030
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ

ΘΕΜΑ: Μέτρα και ρυθμίσεις στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού

Σχετ. εγκύκλιοι: α) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/108/οικ.7874/12.3.2020 (ΑΔΑ: ΩΦΠΩ46ΜΤΛ6-87Χ),
β) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/109/οικ.8000/16.3.2020 (ΑΔΑ: ΩΤΣΟ46ΜΤΛ6-6Ι1),
γ) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/110/οικ.8189/20.3.2020 (ΑΔΑ: 6Δ8Ι46ΜΤΛ6-8ΞΩ),
δ) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/111 /οικ.8196/23.3.2020 (ΑΔΑ: 6Ω4Υ46ΜΤΛ6-ΖΕΒ),
ε) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/112/οικ.8632/2.4.2020 (ΑΔΑ: ΩΗ5446ΜΤΛ6-ΟΩΧ),
στ) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/113/9246/29-04-2020 (ΑΔΑ:6ΣΜ046ΜΤΛ6-Ο14),
ζ) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/114/9708/8.5.2020 (ΑΔΑ: ΨΘΓΘ46ΜΤΛ6-ΘΘΦ),
η) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/115/9670/18-05-2020 (ΑΔΑ: ΨΩ4446ΜΤΛ6-ΠΡΧ),
θ) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/116/10486/26.5.2020 (ΑΔΑ: 62Η746ΜΤΛ6-ΓΜΛ),
ι) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/118/οικ. 11134/29.5.2020 (ΑΔΑ: ΩΒ3Π46ΜΤΛ6-Ε9Ψ),
ια) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/119/οικ.11682/9.6.2020 (ΑΔΑ: 9Β3Π46ΜΤΛ6-Χ5Α).
ιβ) αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/120/12705/30-06-2020 (ΑΔΑ: 6ΙΤΠ46ΜΤΛ6-ΙΡΘ).

Σε συνέχεια των ανωτέρω σχετικών με το θέμα εγκυκλίων και βάσει της διαμορφωθείσας μέχρι στιγμής κατάστασης όσον αφορά μέτρα και ρυθμίσεις στο πλαίσιο της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, σας γνωρίζουμε τα εξής:

Α. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΜΑΣΚΑΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΚΟΙΝΟ

Κατόπιν εισήγησης της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19 και στο πλαίσιο της ανάγκης λήψης μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας και τον περιορισμό διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, λαμβανομένων υπόψη των επιδημιολογικών δεδομένων, εκδόθηκε η αριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 48002/28-07-2020 Κοινή Υπουργική Απόφαση (Β’ 3131) «Εφαρμογή του μέτρου της υποχρεωτικής χρήσης μη ιατρικής μάσκας σε εμπορικές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, χώρους γραφείων και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19», σύμφωνα με την οποία σε εμπορικές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, χώρους γραφείων (δημοσίων υπηρεσιών ή ιδιωτικών επιχειρήσεων) και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού επιβάλλεται η υποχρέωση χρήσης μη ιατρικής μάσκας στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων αντιμετώπισης του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον πίνακα που παρατίθεται στην υπουργική απόφαση αναφέρεται ότι η υποχρέωση χρήσης μη ιατρικής μάσκας αφορά χώρους γραφείων δημοσίων υπηρεσιών όταν υπάρχει επαφή με το κοινό και αφορά τόσο το προσωπικό όσο και το κοινό που προσέρχεται για εξυπηρέτηση.

Υπενθυμίζεται ότι, επιπλέον των ανωτέρω νέων ρυθμίσεων, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 21 της ως άνω αρ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 47421/25.7.2020 κοινής υπουργικής απόφασης (Β’ 3099), «2. Οι δημόσιες υπηρεσίες τελούν σε πλήρη λειτουργία. Η εξυπηρέτηση του κοινού γίνεται κατά προτίμηση, αλλά όχι αποκλειστικά, κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού. Με ευθύνη του οικείου Προϊσταμένου τηρείται ελάχιστη απόσταση ενάμισι (1,5) μέτρου μεταξύ των υπαλλήλων και μεταξύ των υπαλλήλων και των πολιτών».
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει τόσο εκ μέρους των αρμοδίων Υπηρεσιών όσο και εκ μέρους των ίδιων των υπαλλήλων στο σύνολό τους να λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα προστασίας στο πλαίσιο διασφάλισης της δημόσιας υγείας, όπως αυτά έχουν αναλυτικά καταγραφεί σε προηγούμενες σχετικές εγκυκλίους της Υπηρεσίας μας (Κεφάλαιο Γ’ της αριθ. α’ σχετικής εγκυκλίου και Κεφάλαιο Δ’ της αρ. η’ σχετ. εγκυκλίου). Στο πλαίσιο αυτό συνιστάται στους υπαλλήλους να κάνουν προαιρετικά χρήση μη ιατρικής μάσκας, ακόμη και σε περιπτώσεις όπου αυτή δεν προβλέπεται ως υποχρεωτική, για παράδειγμα σε περιπτώσεις όπου στο χώρο εργασίας παρατηρείται συγχρωτισμός και συνωστισμός ή δεν τηρείται η ως άνω προβλεπόμενη ελάχιστη απόσταση.Β. ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ ΑΥΞΗΜΕΝΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ

Λαμβανομένης υπόψη της διακοπής χορήγησης της ειδικής άδειας απουσίας για υπαλλήλους του Δημοσίου που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην αριθ. ιβ’ σχετική εγκύκλιο της Υπηρεσίας μας, αλλά και της υποχρεωτικής πλέον χρήσης μη ιατρικής μάσκας σε περιπτώσεις υπαλλήλων που έρχονται σε επαφή με κοινό, επισημαίνεται ότι ειδικά για τους υπαλλήλους που ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου και έχουν ως αντικείμενο την εξυπηρέτηση κοινού, θα πρέπει να εξασφαλιστεί σε κάθε περίπτωση η απασχόλησή τους σε θέσεις εργασίας back office, ώστε να αποφεύγεται η απευθείας έκθεσή τους σε συναλλαγή με τους πολίτες.

Γ. ΩΡΑΡΙΑ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

Διευκρινίζεται ότι σε συνέχεια της επαναφοράς σε πλήρη λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών σύμφωνα και με τα αναφερόμενα στην σχετ. αρ. ια’ εγκύκλιο της Υπηρεσίας μας δεν κρίνεται σκόπιμη προς το παρόν η εξακολούθηση τήρησης του καταμερισμού προσέλευσης και αποχώρησης των υπαλλήλων σε τρία διακριτά ωράρια προσέλευσης (7.00-8.00 -9.00 και 15.00- 16.00 και 17.00 αντίστοιχα) και οι υπάλληλοι θα πρέπει να επανέλθουν στο ωράριο εργασίας τους βάσει των οικείων παγίων διατάξεων.

Δ. ΠΑΡΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ COVID-19

Δεδομένου ότι τα στοιχεία που καταχωρούνται στο παρουσιολόγιο COVID-19 αξιοποιούνται για την διαμόρφωση δημόσιας πολιτικής κατά την αντιμετώπιση των έκτακτων συνθηκών που καλείται η δημόσια διοίκηση να αντιμετωπίσει στο πλαίσιο της πανδημίας, παρακαλούνται οι αρμόδιοι να προβαίνουν στην καταχώριση των εν λόγω στοιχείων έστω και απολογιστικά και εντός ευλόγου χρόνου. Σε κάθε περίπτωση και δεδομένης της διατήρησης σε ισχύ της αναρρωτικής άδειας ειδικού σκοπού, που αφορά υπαλλήλους του Δημοσίου, οι οποίοι απαιτείται να τεθούν σε περιορισμό, λόγω των έκτακτων μέτρων για τον κορωνοϊό COVID-19 και κατόπιν οδηγιών που του έχουν δοθεί αρμοδίως από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.) ή από άλλο αρμόδιο δημόσιο φορέα, ο οποίος ενημερώνει αμελλητί τον Ε.Ο.Δ.Υ., οι υπηρεσίες υποχρεούνται στην συμπλήρωση του εν λόγω παρουσιολογίου μέχρι νεωτέρας ενημέρωσης από την Υπηρεσία μας.

Ε. ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1. Οι αποδέκτες της παρούσας εγκυκλίου παρακαλούνται να την κοινοποιήσουν, με κάθε πρόσφορο τρόπο, στους υπαλλήλους και σε όλους τους φορείς που υπάγονται ή εποπτεύονται από αυτούς.
2. Οι υπάλληλοι θα απευθύνονται αποκλειστικά στις Διευθύνσεις Προσωπικού, στις οποίες υπάγονται δεδομένου ότι είναι αδύνατη η υπαγωγή των πραγματικών περιστατικών στις εφαρμοστέες κατά περίπτωση έκτακτου χαρακτήρα ρυθμίσεις από την Υπηρεσία μας.
3. Εφόσον ανακύπτουν ερωτήματα, τα οποία δεν καλύπτονται από τις οδηγίες που έχουν δοθεί με τις σχετικές εγκυκλίους, οι Διευθύνσεις Προσωπικού αποκλειστικά θα απευθύνονται για περαιτέρω πληροφορίες ή διευκρινίσεις στους τηλεφωνικούς αριθμούς που αναγράφονται στην παρούσα εγκύκλιο. Εναλλακτικά οι Διευθύνσεις προσωπικού θα αποστέλλουν μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κατά περίπτωση ως εξής:
Για θέματα του προσωπικού και των Υπηρεσιών του Δημοσίου παρακαλείσθε για την κατά προτεραιότητα αποστολή τυχόν ερωτημάτων στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και ειδικά για ερωτήματα που αφορούν υπαλλήλους Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. προς αμεσότερη ανταπόκριση.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τους υπαλλήλους και τις υπηρεσίες των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι ενδιαφερόμενοι θα απευθύνονται αποκλειστικά στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και στην Δ/νση Προσωπικού Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών στους σχετικούς τηλεφωνικούς αριθμούς που αναγράφονται στις πληροφορίες της εγκυκλίου.
4. Η παρούσα εγκύκλιος έχει αναρτηθεί κεντρικά στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών, www.ypes.gr, καθώς και στη διαδρομή «Ανθρώπινο Δυναμικό Δημοσίου Τομέα – Ανθρώπινο Δυναμικό».

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ

Κατεβάστε και εκτυπώστε την εγκύκλιο εδώ

ΑΑΔΕ

Με τροπολογία που κατατέθηκε στην βουλή στο σχέδιο νόμου ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ «Φορολογικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/1852, (ΕΕ) 2018/822, (ΕΕ) 2020/876, (ΕΕ)2016/1164, (ΕΕ) 2018/1910 και (ΕΕ) 2019/475, συνεισφορά Δημοσίου για την αποπληρωμή δανείων πληγέντων δανειοληπτών λόγω των δυσμενών συνεπειών, και συγκεκριμένα με τα άρθρα 6 και 8 προβλέπονται τα εξής :

α) Αυστηροποιείται το πλαίσιο των διοικητικών κυρώσεων του άρθρου 13α του ν.2523/1997, σε περίπτωση που παρεμποδίζεται η διενέργεια φορολογικού ελέγχου από υπαλλήλους της Α.Α.Δ.Ε. με χρησιμοποίηση βίας ή απειλής κατά των οργάνων αυτών. Ειδικότερα, προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η επιβολή ειδικού προστίμου από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ έως πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ στον υπαίτιο των σχετικών παραβατικών πράξεων.

β) Αναλαμβάνει η Α.Α.Δ.Ε., αναδρομικά από την 1.7.2020, στην περίπτωση που υπάλληλοί της υποστούν σωματική κάκωση ή βλάβη υγείας, λόγω επίθεσης σε βάρος τους κατά τη διάρκεια και εξαιτίας της εκτέλεσης των υπηρεσιακών τους καθηκόντων, την κάλυψη:
-των πάσης φύσεως δαπανών νοσηλείας και αποθεραπείας, κατά το ποσό που δεν καλύπτονται από Κύριο ή ιδιωτικό φορέα ασφάλισης,
-των μηνιαίων αποδοχών μέχρι να συμπληρωθεί η απαιτούμενη, για να θεμελιωθεί το δικαίωμα της αναρρωτικής άδειας, πραγματική δημόσια υπηρεσία των έξι (6) μηνών, εφόσον αυτή δεν έχει συμπληρωθεί.

Με κυα καθορίζονται οι προϋποθέσεις, η διαδικασία και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα για την εφαρμογή των ανωτέρω.

Αναλυτικά η τροπολογία για τα συγκεκριμένα άρθρα προβλέπει:

Αιτιολογική επί του άρθρου 6

Λαμβάνοντας υπόψη πρόσφατα περιστατικά άσκησης σωματικής βίας σε βάρος ελεγκτών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, με αποτέλεσμα την πρόκληση σωματικής βλάβης τους, αλλά και τον επικείμενο κίνδυνο για τη ζωή τους προβλέπεται με τις προτεινόμενες διατάξεις η επιβολή πρόσθετων διοικητικών μέτρων και κυρώσεων σε βάρος των υπαιτίων διάπραξης των ανωτέρω πράξεων και των φορολογουμένων, εφόσον αυτοί είναι διαφορετικά πρόσωπα από τον υπαίτιο. Επιπλέον, προτείνονται διατάξεις για την αυστηροποίηση των διοικητικών κυρώσεων που επιβάλλονται σε περίπτωση μη τήρησης (ενημέρωσης) των λογιστικών βιβλίων, μη διαφύλαξης των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (ΦΗΜ), έκδοσης στοιχείων λιανικής πώλησης χωρίς τη χρήση ΦΗΜ, καθώς και έκδοσης στοιχείων από ΦΗΜ, που λειτουργούν είτε χωρίς τις εγκεκριμένες προδιαγραφές είτε κατόπιν παραβίασής τους, με οποιοδήποτε τρόπο, με αποτέλεσμα την απώλεια φορολογικών εσόδων, λαμβάνοντας υπόψη την παραβατική συμπεριφορά που παρατηρείται από πλήθος οντοτήτων κατά τη διενέργεια φορολογικών ελέγχων.

Ειδικότερα με τις διατάξεις του προτεινόμενου άρθρου τροποποιείται το άρθρο 13Α του ν. 2523/1997, ως εξής:

Με την παρ. 1 αντικαθίσταται ο τίτλος του άρθρου, καθώς διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής του. Με την παρ. 2 αντικαθίσταται η παρ. 3 του άρθρου 13 Α του ν. 2523/1997. Σε περίπτωση που παρεμποδίζεται η διενέργεια ελέγχου από υπαλλήλους της ΑΑΔΕ, με χρησιμοποίηση βίας ή απειλής κατά των οργάνων αυτών, αναστέλλεται η λειτουργία της επαγγελματικής εγκατάστασης στην οποία αφορά ο έλεγχος, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ μέχρι ένα (1) μήνα, όπως ίσχυε έως σήμερα. Περαιτέρω, στις περιπτώσεις που παρεμποδίζεται η διενέργεια ελέγχου με απειλή χρήσης βίας με όπλα ή άλλα αντικείμενα που δύνανται να προκαλέσουν σωματική βλάβη ή κίνδυνο ζωής υπαλλήλου της ΑΑΔΕ ή ασκείται βία που έχει ως αποτέλεσμα τη σωματική βλάβη ή τον κίνδυνο ζωής ή που θα μπορούσε να προκαλέσει σωματική βλάβη ή κίνδυνο ζωής του υπαλλήλου της ΑΑΔΕ, κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας του ή για λόγους σχετικούς με την εκτέλεσή της επιβάλλονται, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, σωρευτικά διοικητικές κυρώσεις ειδικού χρηματικού προστίμου και αναστολής λειτουργίας επαγγελματικών εγκαταστάσεων. Οι ως άνω κυρώσεις επιβάλλονται τόσο σε βάρος του υπαίτιου διάπραξης των ανωτέρω πράξεων, όσο και του φορολογούμενου, φυσικού ή νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας, καθώς και του νομίμου εκπροσώπου αυτών, εάν είναι πρόσωπο διαφορετικό από τον ως άνω υπαίτιο. Για την επιβολή και επιμέτρηση των κυρώσεων αυτών λαμβάνονται υπόψη τα πραγματικά περιστατικά και ιδίως οι συνθήκες υπό τις οποίες χρησιμοποιείται βία ή ασκείται απειλή, η τυχόν πρόκληση και η βαρύτητα της σωματικής βλάβης ή η πρόκληση κινδύνου ζωής ή το ενδεχόμενο πρόκλησης αυτών από τον υπαίτιο, η συμπεριφορά του φορολογουμένου, εφόσον αυτός είναι διαφορετικό πρόσωπο από τον υπαίτιο τέλεσης των πράξεων, και ιδίως η προσπάθειά του να αποτρέψειτην τέλεση των ανωτέρω πράξεων, καθώς και η μετέπειτα συμπεριφορά του υπαίτιου και ιδίως η αυτόβουλη εμφάνισή του στις αρμόδιες αρχές εντός των επομένων σαράντα οκτώ (48) ωρών από την τέλεση των ανωτέρω πράξεων. Οι ως άνω ρυθμίσεις κρίθηκαν αναγκαίες προκειμένου να περιοριστούν τα βίαια περιστατικά κατά των υπαλλήλων της ΑΑΔΕ, που θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα ή ακόμη και τη ζωή τους, κατά τη διάρκεια διενέργειας ελέγχων και εκτέλεσης των καθηκόντων τους, τα οποία παρατηρούνται με ολοένα και αυξανόμενη συχνότητα το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Επιπρόσθετα, με τις προτεινόμενες διατάξεις της περίπτωσης γ) της παρ. 3 εισάγεται περίπτωση αναστολής της λειτουργίας των επαγγελματικών εγκαταστάσεων, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, όταν διαπιστώνεται η παραβίαση ή παραποίηση ή επέμβαση κατά οποιονδήποτε τρόπο στη λειτουργία των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών ως εξής: ΐ) όταν ο υπαίτιος της παράβασης είναι ο κάτοχος-χρήστης του φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού, αναστέλλεται η λειτουργία της επαγγελματικής εγκατάστασης, στην οποία αφορά ο έλεγχος από δύο (2) έως δώδεκα (12) μήνες, Η) όταν ο υπαίτιος της παράβασης είναι η επιχείρηση που έχει λάβει έγκριση λογισμικού (software) και υλισμικού (hardware) από τα αρμόδια όργανα ή οποιοδήποτε πρόσωπο έχει μεταπωλήσει λογισμικό ή παρέχει τεχνική υποστήριξη για την παραβίαση ή παραποίηση ή επέμβαση με οποιονδήποτε τρόπο στη λειτουργία φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών, αναστέλλεται η λειτουργία της επαγγελματικής του εγκατάστασης από τρεις (3) έως είκοσι (24) μήνες.

Για την επιμέτρηση των κυρώσεων της παρούσας περίπτωσης λαμβάνονται υπόψη ιδίως η έκταση των παραβάσεων που διαπιστώνονται, ο τρόπος και οι συνθήκες τέλεσης των παραβάσεων αυτών και η συνεργασία του ελεγχόμενου φορολογούμενου με τις ελεγκτικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ για την πραγματοποίηση του ελέγχου.

Οι ως άνω ρυθμίσεις κρίθηκαν αναγκαίες στο πλαίσιο επιβολής αυστηρότερων προστίμων στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται παραβίαση ή παραποίηση ή επέμβαση κατά οποιονδήποτε τρόπο στη λειτουργία των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών.

Με τις προτεινόμενες διατάξεις του νέου άρθρου προβλέπεται ότι οι κυρώσεις της παρ. 3, καθώς και οι κυρώσεις της παρ. 1 του άρθρου 13Α του ν. 2523/1997 συνιστούν ανεξάρτητες κυρώσεις καί επιβάλλονται αυτοτελώς, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής τους.

Τέλος, ορίζεται ότι για την εφαρμογή των οριζομένων στην παρούσα παράγραφο επιδίδεται σημείωμα διαπιστώσεων με κλήση προς ακρόαση για την υποβολή απόψεων εντός χρονικού διαστήματος πέντε (5) ημερών από την επίδοση του σημειώματος.

Με την παρ. 3 προβλέπεται ότι, τα οριζόμενα στην παρ. 2 της προτεινόμενης διάταξης εφαρμόζονται αναλόγως και σε περίπτωση παρεμπόδισης ελέγχου που διενεργείται από υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών στο πλαίσιο άσκησης των καθηκόντων τους. Αναλογικά, με πράξεις του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Οικονομικών αναστέλλεται η λειτουργία της επαγγελματικής εγκατάστασης, στην οποία αφορά ο έλεγχος και επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις.

Επιπλέον, ως προς τις επιβαλλόμενες κυρώσεις, με την παρ. 4 του παρόντος άρθρου αντικαθίσταται η περίπτωση γ)της παρ. 8 του άρθρου 13Α του ν. 2523/1997 και πριν το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου αυτής προστίθεται περίπτωση δ) ενώ, τέλος, αναθεωρείται αντιστοίχως προς τα προαναφερόμενα η εξουσιοδοτική διάταξη για την έκδοση των διοικητικών πράξεων ελέγχου και επιβολής των μέτρων από τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και προστίθεται νέα εξουσιοδότηση για έκδοση των αντίστοιχων πράξεων από το αρμόδιο κατά περίπτωση όργανο του Υπουργείου Οικονομικών.

Τέλος, ορίζεται ο χρόνος έναρξης ισχύος των παραπάνω διατάξεων.

Διάταξη άρθρου

Άρθρο 6
Τροποποίηση διατάξεων του άρθρου 13 Α του ν.2523/1997 –

Συμπλήρωση ρυθμίσεων για την αναστολή λειτουργίας επαγγελματικών εγκαταστάσεων, επιβολή ειδικής χρηματικής κύρωσης και ειδικού προστίμου

1. Ο τίτλος του άρθρου 13Α του ν. 2523/1997 (Α’ 179) αντικαθίσταται ως εξής:

«Αναστολή λειτουργίας επαγγελματικών εγκαταστάσεων, επιβολή ειδικής χρηματικής κύρωσης και ειδικού προστίμου».

2. Η παρ. 3 του άρθρου 13Α του ν. 2523/1997 αντικαθίσταται ως εξής:

«3 α) Σε περίπτωση που παρεμποδίζεται η διενέργεια φορολογικού ελέγχου από υπαλλήλους της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων με χρησιμοποίηση βίας ή απειλής κατά των οργάνων αυτών, αναστέλλεται η λειτουργία της επαγγελματικής εγκατάστασης στην οποία αφορά ο έλεγχος με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων μέχρι ένα (1) μήνα, β) Στις περιπτώσεις:

βα) απειλής χρήσης βίας με όπλα ή άλλα αντικείμενα που δύνανται να προκαλέσουν σωματική βλάβη ή κίνδυνο ζωής υπαλλήλου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων ή

ββ) χρησιμοποίησης βίας που είχε ως αποτέλεσμα τη σωματική βλάβη ή τον κίνδυνο ζωής ή που θα μπορούσε να προκαλέσει σωματική βλάβη ή κίνδυνο ζωής υπαλλήλου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, κατά τη διάρκεια και εξαιτίας εκτέλεσης της υπηρεσίας του ή για λόγους σχετικούς με την εκτέλεσή της, με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων επιβάλλονται σωρευτικά οι κατωτέρω κυρώσεις:

ί) ειδικό πρόστιμο, από δέκα χιλιάδες (10.000) έως πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ στον υπαίτιο διάπραξης των ανωτέρω πράξεων. Εφόσον αυτός είναι διαφορετικό πρόσωπο από τον φορολογούμενο, φυσικό πρόσωπο, για την καταβολή του ειδικού προστίμου ευθύνεται αλληλέγγυα και ο κατά τα ανωτέρω φορολογούμενος, εκτός εάν αποδείξει ότι δεν συνδέεται με οποιαδήποτε έννομη σχέση με τον υπαίτιο και ότι ενήργησε για την αποτροπή τέλεσης των πράξεων αυτών. Εάν ο φορολογούμενος είναι νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, ευθύνονται αλληλεγγύως με τον υπαίτιο διάπραξης των πράξεων για την καταβολή του ειδικού προστίμου, με τις προϋποθέσεις κατά περίπτωση του προηγούμενου εδαφίου, και το νομικό πρόσωπο ή η νομική οντότητα, καθώς και τα πρόσωπα, τα οποία κατά τον χρόνο διάπραξης των ανωτέρω πράξεων είχαν μία από τις ιδιότητες που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 50 του ν. 4174/2013 (Α’ 170). Σε περίπτωση επιβολής του ειδικού προστίμου της παρούσας δεν επιβάλλεται το πρόστιμο που προ βλέπεται στη περ. ε’της παρ. 2 του άρθρου 54 του ν. 4174/2013 που αφορά στην παράβαση της περ. ε’ της παρ. 1 του άρθρου 54 του νόμου αυτού. ϋ) αναστέλλεται η λειτουργία της επαγγελματικής εγκατάστασης του υπαίτιου της διάπραξης των ανωτέρω πράξεων, από δύο (2) μήνες έως έξι (6) μήνες. Σε περίπτωση υποτροπής, επιβάλλεται αναστολή λειτουργίας από έξι (6) μήνες και έως τρία (3) έτη. Ως υποτροπή νοείται η εκ νέου διάπραξη εντός πέντε (5) ετών οποιοσδήποτε από τις πράξεις που αναφέρονται στις υποπερ. βα) και ββ) μετά από την επιβολή της κύρωσης της αναστολής λειτουργίας στο παρόν στοιχείο. Οι κυρώσεις του πρώτου εδαφίου του παρόντος στοιχείου επιβάλλονται και για την εγκατάσταση του ελεγχομένου, φυσικού ή νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας, στους οποίους αφορά η εκτέλεση της υπηρεσίας του υπαλλήλου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, εφόσον ο υπαίτιος διάπραξηςτων ανωτέρω πράξεων είναι διαφορετικό πρόσωπο, εκτός εάν ο ελεγχόμενος αποδείξει ότι δεν συνδέεται με οποιαδήποτε έννομη σχέση με τον υπαίτιο και ότι ενήργησε για την αποτροπή τέλεσης των πράξεων αυτών. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Διοικητή της ΑΑΔΕ μπορεί να καθορίζονται κατηγορίες υπαιτίων και φορολογουμένων, φυσικών ή νομικών προσώπων ή οντοτήτων που εξαιρούνται από την αναστολή λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης σύμφωνα με τα οριζόμενα στα τέσσερα προηγούμενα εδάφια, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της εν λόγω διαδικασίας.

Για την επιβολή και επιμέτρηση των κυρώσεων της παρούσας λαμβάνονται υπόψη τα πραγματικά περιστατικά, και ιδίως οι συνθήκες υπό τις οποίες χρησιμοποιείται βία ή ασκείται απειλή, η τυχόν πρόκληση και η βαρύτητα της σωματικής βλάβης ή κινδύνου ζωής ή το ενδεχόμενο πρόκλησης αυτών από τον υπαίτιο, η συμπεριφορά του φορολογουμένου, εφόσον αυτός είναι διαφορετικό πρόσωπο από τον υπαίτιο τέλεσης των πράξεων, και ιδίως η προσπάθειά του να αποτρέψει την τέλεση των ανωτέρω πράξεων, καθώς και η μετέπείτα συμπεριφορά του υπαίτιου και ιδίως η αυτόβουλη εμφάνισή του στις αρμόδιες αρχές εντός των επομένων σαράντα οκτώ (48) ωρών από την τέλεση των ανωτέρω πράξεων.

Αρμόδιο όργανο της Φορολογικής Διοίκησης για τη βεβαίωση του ειδικού προστίμου της παρούσας είναι το αρμόδιο όργανο παραλαβής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του υπαίτιου διάπραξης των ως άνω πράξεων προσώπου και των αλληλεγγύως ευθυνόμενων με αυτόν προσώπων κατά το χρόνο έκδοσης της σχετικής απόφασης.

Με την επιφύλαξη των οριζομένων στις διατάξεις του παρόντος, για την επιβολή του ειδικού προστίμου εφαρμόζεται αναλόγως το άρθρο 62 του ν. 4174/2013.

γ) Σε περίπτωση που διαπιστώνεται η παραβίαση ή παραποίηση ή επέμβαση κατάοποιονδήποτε τρόπο στη λειτουργία των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών αναστέλλεται, με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, η λειτουργία των επαγγελματικών εγκαταστάσεων, ως εξής:

γα) όταν ο υπαίτιος της παράβασης είναι ο κάτοχο ς-χρ ή στη ς του φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού, αναστέλλεται η λειτουργία της επαγγελματικής εγκατάστασης, στην οποία αφορά ο έλεγχος από δύο (2) έως δώδεκα (12) μήνες,

γβ) όταν ο υπαίτιος της παράβασης είναι η επιχείρηση που έχει λάβει έγκριση λογισμικού (software) και υλισμικού (hardware) από τα αρμόδια όργανα ή οποιοδήποτε πρόσωπο έχει μεταπωλήσει λογισμικό ή παρέχει τεχνική υποστήριξη για την παραβίαση ή παραποίηση ή επέμβαση με οποιονδήποτε τρόπο στη λειτουργία φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών, αναστέλλεται η λειτουργία της επαγγελματικής εγκατάστασης από τρεις (3) έως είκοσι τέσσερις (24) μήνες.

Για την επιμέτρηση των κυρώσεων της παρούσας περίπτωσης λαμβάνονται υπόψη ιδίως η έκταση των παραβάσεων που διαπιστώνονται, ο τρόπος και οι συνθήκες τέλεσης των παραβάσεων αυτών και η συνεργασία του ελεγχόμενου φορολογούμενου με τις ελεγκτικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ για την πραγματοποίηση του ελέγχου.

δ) Οι κυρώσεις της παρούσας συνιστούν ανεξάρτητες κυρώσεις από αυτές της παρ. 1 και επιβάλλονται αυτοτελώς, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής τους.

ε) Για την εφαρμογή των οριζομένων στην παρούσα επιδίδεται σημείωμα διαπιστώσεων με κλήση προς ακρόαση, για την υποβολή απόψεων εντός χρονικού διαστήματος πέντε (5) ημερών από την επίδοση του σημειώματος.».

3.    Τα οριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 13Α του ν. 2523/1997, όπως αυτή αντικαθίσταται με την παρ. 2 του παρόντος, εφαρμόζονται αναλόγως και σε περίπτωση παρεμπόδισης ελέγχου που διενεργείται από υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών. Όπου στο άρθρο 13Α του ν. 2523/1997 υπάρχει παραπομπή για έκδοση ατομικών διοικητικών πράξεων, νοούνται τα αρμόδια κατά περίπτωση όργανα του Υπουργείου Οικονομικών.

4. Η περ. γ) της παρ. 8 του άρθρου 13Α του ν. 2523/1997 αντικαθίσταται, προστίθεται περ. δ) καί η παρ. 8 διαμορφώνεται ως εξής:

«8. Σε κατηγορίες υπόχρεων μπορεί, αντί της αναστολής λειτουργίας, να επιβάλλεται, με τους όρους και τις προϋποθέσεις των οριζομένων ανωτέρω, κατά περίπτωση, ειδική χρηματική κύρωση ως εξής:

α) εφόσον συντρέχουν οι διαπιστώσεις του πρώτου εδαφίου της παρ. 1, από χίλια (1.000) έως δύο χιλιάδες πεντακόσια (2.500) ευρώ,

β) εφόσον συντρέχουν οι διαπιστώσεις του δευτέρου εδαφίου της παρ. 1, από δύο χιλιάδες πεντακόσια ένα (2.501) έως πέντε χλιάδες (5.000) ευρώ,

γ) εφόσον συντρέχουν οι διαπιστώσεις του τρίτου εδαφίου της παρ. 1 και της περ. α’ της παρ. 3, πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ,

δ) εφόσον συντρέχουν οι διαπιστώσεις της περ. γ’ της παρ. 3, ποσό που ισούταί με το ποσό των προστίμων της περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 54 ΣΤ του ν. 4174/2013, προσαυξημένου κατά είκοσιτοις εκατό (20%). Με την επιφύλαξη των οριζομένων στις διατάξεις του παρόντος άρθρου, για τις πράξεις επιβολής της ειδικής χρηματικής κύρωσης της παρούσας παραγράφου εφαρμόζεται αναλόγως το άρθρο 62 του ν. 4174/2013.»

5. Η περ. β) της παρ. 13 του άρθρου 13Α του ν. 2523/1997 αντικαθίσταται, προστίθεται περ. γ) και η παρ. 13 διαμορφώνεται ως εξής:

«13. α) Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών προσδιορίζονται ol κατηγορίες των υπόχρεων της παρ. 8.

β) Με αποφάσεις του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων προσδιορίζονται το είδος του φορολογικού ελέγχου στο πλαίσιο του οποίου επιβάλλονται το μέτρο της αναστολής λειτουργίας, το ειδικό πρόστιμο και η ειδική χρηματική κύρωση, καθώς kol ο τρόπος, η διαδικασία, τα όργανα και κάθε ειδικότερο θέμα για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.

γ) Με αποφάσεις του αρμόδιου κατά περίπτωση οργάνου του Υπουργείου Οικονομικών προσδιορίζεται το είδος του ελέγχου από υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών στο πλαίσιο του οποίου επιβάλλονται το μέτρο της αναστολής λειτουργίας, το ειδικό πρόστιμο και η ειδική χρηματική κύρωση, καθώς και ο τρόπος, η διαδικασία, τα όργανα και κάθε ειδικότερο θέμα για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.».

6. Η οριζόμενη στην περ. γ) της παρ. 3 του άρθρου 13 Α του ν. 2523/1997 αναστολή λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και η ειδική χρηματική κύρωση σε περίπτωση παραβίασης ή παραποίησης ή επέμβασης κατά οποιονδήποτε τρόπο στη λειτουργία των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών, όπως ισχύουν σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ισχύουν για διαπιστώσεις από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και εφεξής.

Αιτιολογική επί του άρθρου 8

Με την προτεινόμενη διάταξη της παρ. Ια του παρόντος άρθρου εξασφαλίζεται από την 1 Ιουλίου 2020 στους υπαλλήλους της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, οι οποίοι υφίστανται σωματική βλάβη κατά τη διάρκεια και εξαιτίας της άσκησης των υπηρεσιακών τους καθηκόντων, η κάλυψη των πάσης φύσεως δαπανών νοσηλείας και αποθεραπείας, στο μέτρο που οι συγκεκριμένες δαπάνες δεν καλύπτονται από τον κύριο φορέα ασφάλισης ή και από ιδιωτικό φορέα ασφάλισης με ατομικό ή ομαδικό συμβόλαιο. Επίσης, με την περ. β) παρέχεται ειδική πρόβλεψη για τους δόκιμους υπαλλήλους, δεδομένου ότι αυτοί δεν δικαιούνται αναρρωτικής άδειας πριντην πάροδο του εξαμήνου από τον διορισμό τους. Κατ’ αυτόν τον τρόπο προβλέπεται ότι σε περίπτωση που υποστούν σωματική βλάβη, λόγω επίθεσης σε βάρος τους, κατά τη διάρκεια καί εξαιτίας της εκτέλεσης των υπηρεσιακών τους καθηκόντων, η Αρχή αναλαμβάνει την κάλυψη των μηνιαίων αποδοχών τους μέχρι να συμπληρωθεί η απαιτούμενη πραγματική δημόσια υπηρεσία των έξι (6) μηνών για να θεμελιωθεί το δικαίωμα της αναρρωτικής άδειας, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα.

Παράλληλα παρέχεται νομοθετική εξουσιοδότηση στους καθ’ ύλην συναρμόδιους Υπουργούς μετά από εισήγηση του Διοικητή της Αρχής να προσδιορίσουν με απόφασή τους τα ειδικότερα θέματα εφαρμογής της συγκεκριμένης διάταξης.
Διάταξη νομοσχεδίου

Άρθρο 8

Τροποποίηση διατάξεων ν. 4389/2016 (Α’94) – Ειδικές διατάξεις για την αντιμετώπιση των συνεπειών από τις επιθέσεις σε βάρος υπαλλήλων της ΑΑΔΕ κατά τη διάρκεια και εξαιτίας εκτέλεσης υπηρεσιακών καθηκόντων

1. Μετά το άρθρο 33Α του ν. 4389/2016 (Α’ 94) προστίθεται νέο άρθρο 33Β, ως εξής:

«Άρθρο 33Β
Ειδικές διατάξεις
1. α) Σε περίπτωση που υπάλληλος της Αρχής υποστεί σωματική κάκωση ή βλάβη υγείας, λόγω επίθεσης σε βάρος του κατά τη διάρκεια και εξαιτίας της εκτέλεσης των υπηρεσιακών του καθηκόντων, η Αρχή αναλαμβάνει την κάλυψη των πάσης φύσεως δαπανών νοσηλείας και αποθεραπείας αυτού, κατά το ποσό που οι συγκεκριμένες δαπάνες δεν καλύπτονται από τον κύριο φορέα ασφάλισης ή και από τον ιδιωτικό ασφαλιστικό φορέα με ατομικό ή ομαδικό ασφαλιστήριο.

β) Ειδικά στην περίπτωση δοκίμου υπαλλήλου που εμπίπτει στην περ. α), ο οποίος δεν δικαιούται αναρρωτικής άδειας, ο υπάλληλος αυτός κατ’ εξαίρεση απουσιάζει δικαιολογημένα λαμβάνοντας τις πλήρεις μηνιαίες τακτικές αποδοχές για όλο το χρονικό διάστημα απουσίας του για τον λόγο της περ. α) μέχρι τη συμπλήρωση του απαιτούμενου χρονικού διαστήματος για τη θεμελίωση δικαιώματος αναρρωτικής άδειας, οπότε και εφαρμόζονται οι πάγιες διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα.

γ) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εσωτερικών και Υγείας μετά από εισήγηση του Διοικητή της Αρχής καθορίζονται οι προϋποθέσεις, η διαδικασία και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα για την εφαρμογή της παρούσας.»

2. Οι διατάξεις της παρ. 1 του παρόντος έχουν ισχύ από την 1η Ιουλίου 2020.

Photo: eurokinissi ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ 2020

Ως τις 28 Αυγούστου παρατείνεται η προθεσμία για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων.

Ο κ. Βεσυρόπουλος προανήγγειλε την κατάθεση τροπολογίας που δίνει δεύτερη παράταση στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων φυσικών και νομικών προσώπων έως τις 28.8.2020

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, μέχρι χθες είχαν υποβληθεί 4.664.754 δηλώσεις που αντιστοιχούν σε 6.438.022 εκκαθαριστικά σημειώματα. Από αυτά προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:

• Το 33,89% των φορολογουμένων καλείται να πληρώσει επιπλέον φόρο για τα εισοδήματα που απέκτησε το προηγούμενο έτος. Συγκεκριμένα, για 2.182.942 φορολογουμένους το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης είναι χρεωστικό, με το συνολικό ποσό του φόρου να ανέρχεται σε 1,74 δισ. ευρώ. Ο μέσος φόρος για τις δηλώσεις αυτές ανέρχεται στα 800 ευρώ.

• Το 53,46% των φορολογουμένων δεν πληρώνει επιπλέον φόρο στο ελληνικό Δημόσιο. Σε σύνολο 6.438.022  εκκαθαριστικών σημειωμάτων, 3.441.935 είναι μηδενικά.

• Για το 12,65% των φορολογουμένων ή 814.145 φυσικά πρόσωπα προέκυψε επιστροφή φόρου που κατά μέσον όρο φθάνει τα 278 ευρώ.

Πηγή: www.protothema.gr, kathimerini.gr

 

 

“Οι πολίτες για να εκδηλώσουν την αγανάκτησή τους στις πολιτικές λιτότητας και την υπερφορολόγηση ξεσπούν στους εργαζόμενους στις ΔΟΥ” τόνισε, μεταξύ άλλων, η Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΔΟΥ Ρένα Υφαντή η οποία επισκέφθηκε το πρωί της Τρίτης την ΔΟΥ Κοζάνης μαζί με το κλιμάκιο της ΑΔΕΔΥ από την Αθήνα.

Η κ. Υφαντή αναφερόμενη στις προτάσεις που κατέθεσε η Ομοσπονδία Εφοριακών στην Κυβέρνηση για προστασία των εργαζόμενων του κλάδου, τόνισε πως πρέπει να τοποθετηθούν μηχανήματα ανίχνευσης μετάλλων στις εισόδους των ΔΟΥ, συχνή περιπολία από αστυνομικούς και όπου επιτρέπεται μόνιμη φύλαξη, λήψη μέριμνας για τα θύματα και τις οικογένειές συναδέλφων που έχουν δεχθεί επιθέσεις, αυστηροποίηση των ποινών για τους δράστες των επιθέσεων και ολοκλήρωση της μηχανογράφησης για διεκπαιρέωση ολων των συναλλαγών με το κοινό ηλεκτρονικά.

Δείτε το βίντεο 

 

Γιάννης Πάϊδας, Πρόεδρος Εκτελεστικής Επιτροπής ΑΔΕΔΥ για επίθεση στην ΔΟΥ Κοζάνης: “Απειλές δέχονται καθημερινά εργαζόμενοι των ΔΟΥ της χώρας” (video)

Τραμπουκισμούς, απειλές και βιαιοπραγίες σε καθημερινή βάση σε εργζόμενους των ΔΟΥ της χώρας μας, κατήγγειλε σε συνέντευξη τύπου στην Κοζάνη ο Πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής ΑΔΕΔΥ Γιάννης Πάϊδας με αφορμή την επίθεση στην ΔΟΥ Κοζάνης.

Ο κ. Πάϊδας βρέθηκε σήμερα στην Κοζάνη και επισκέφθηκε με κλιμάκιο της ΑΔΕΔΥ την εφορία και συνομίλησε με τον Διευθυντή και τους εργαζόμενους και ανακοίνωσε πως ο φορέας έχει ήδη καταθέσει προτάσεις στην Κυβέρνηση για την λήψη μέτρων προστασίας των δημοσίων υπαλλήλων σε ΔΟΥ, νοσοκομεία και άλλες δημόσιες υπηρεσίες.

Δείτε το βίντεο

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν οι εφοριακοί της Θεσσαλονίκης μπροστά από την Δ’ ΔΟΥ, ως ένδειξη συμπαράστασης στους συναδέλφους τους στην Κοζάνη.

Ευχόμαστε ταχεία ανάρρωση στους συναδέλφους, καλή δύναμη και καλό κουράγιο στις οικογένειες τους. Οι σκέψεις μας, οι καρδιές όλων μας και οι προσευχές μας από χθες το μεσημέρι είναι μαζί τους», δήλωσε ο Μιχάλης Κούπκας, πρόεδρος εφοριακών Θεσσαλονίκης- Χαλκιδικής.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «το θέμα είναι ότι δεν μπορούμε να μένουμε άλλο στις καταδίκες και στα λόγια. Όταν βγαίνουν τα τσεκούρια, τα λόγια είναι φτώχεια».

«Ζητάμε από την πολιτική και εφοριακή ηγεσία της ΑΑΔΕ ξεκάθαρα να μας προστατεύσει. Η σωματική ακεραιότητα και η αξία της ανθρώπινης ζωής είναι πάνω από όλα. Πάνω από στόχους και δημόσια έσοδα.

– Ζητάμε φύλαξη σε κάθε φορολογική υπηρεσία. Με εξειδικευμένο προσωπικό, με security, με την συνδρομή της ΕΛ.ΑΣ.

– Ζητάμε την εγκατάσταση ανιχνευτών μετάλλων σε κάθε εφορία. Αυτό γίνεται ούτως η άλλως σε άλλες υπηρεσίες και αν υπήρχε και στις εφορίες, δεν θα είχαμε σήμερα αυτή την κατάσταση.

– Ζητάμε ασφαλή κτίρια, στα οποία θα υπάρχει εκ των προτέρων ένα οργανωμένο και πιστοποιημένο σχέδιο διαφυγής, στο οποίο θα εκπαιδευτούμε όλοι οι υπάλληλοι.

Τέλος, ζητάμε πλήρη αποκατάσταση των συναδέλφων και των οικογενειών τους , όχι μόνο ηθικά αλλά και οικονομικά» κατέληξε ο κ. Κούπκας.

Τα παραπάνω επιβεβαίωσε και ο Δημήτρης Αθανασιάδης, ο οποίος όντας εφοριακός στο επάγγελμα επισήμανε ότι «υπάρχουν παρά πολλά προβλήματα στις εφορίες. Υπάρχει καταρχάς το πρόβλημα της ακαταλληλότητας των κτιρίων. Πολλά κτίρια, όπως και αυτό στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, έχουν παρά πολλές εισόδους. Ακόμα και αν μπει σεκιούριτι δεν θα υπάρχει τρόπος φύλαξης από τους κινδύνους».

Μάλιστα συμπλήρωσε πως οι εφοριακοί έχουν στοχοποιηθεί, τα τελευταία χρόνια και όταν βγαίνουν για προληπτικούς ελέγχους και όταν απλώς εφαρμόζουν το νόμο.

top